Senaste nytt

Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

Förra veckan köpte jag biljett Arlanda-Stockholm med Flygbussarna. Stod sedan och väntade på hållplatsen i 30 minuter utan att en enda buss kom (skulle ha kommit två). Samtliga displayer visade bussarna i tid och "Trafikinfo" på Flygbussarnas hemsida visade inga störningar. Till sist dök det upp personal från Flygbussarna för att möta en buss på annan linje och jag frågade en av dem vad som står på: "Krock på E4:an gör att det är stopp" innan han gick vidare till den andra hållplatsen. Eftersom det nu var en lång kö väntandes på bussar som inte skulle komma fick istället jag ropa till Flygbussarnas kunder att det är krock och ingen buss är att vänta. Därefter traskade jag iväg och tog tåget istället.

Jag förstår helt å hållet att det inte är Flygbussarnas fel att deras bussar inte kommer. Men att de inte uppdaterar skärmar eller sin egen Trafikinfo är dåligt. Ännu sämre att deras egen personal inte går ut för att informera utan istället håller sig "gömda" inomhus (de hade uppenbarligen informationen, eftersom de inte kom ut för att möta bussarna som aldrig kom).

Till alla som klagar på ARN. Har ni varit på LGW? Maken till rörig flygplats med gångar och prång, våningsplan upp och ner. Alla med kängor eller vinterskor fick ta av dom i säkerhetskontrollen. Skyltningen tämligen bristfällig osv. Längtade hem till ARN igen

Till alla som klagar på ARN. Har ni varit på LGW? Maken till rörig flygplats med gångar och prång, våningsplan upp och ner. Alla med kängor eller vinterskor fick ta av dom i säkerhetskontrollen. Skyltningen tämligen bristfällig osv. Längtade hem till ARN igen
Sorry, även om Arlanda består av en styrka av inte helt bra personal så är de ändå "svenska". England är ju ett u-land när det gäller nästan allt. Ingenting funkar där. Varje gång det är strul med något på LGW eller LHR så klappar ju hela flygplatsen ihop. Blanding av mardrömspersonal och resenärer = sämst.

Sorry, även om Arlanda består av en styrka av inte helt bra personal så är de ändå "svenska". England är ju ett u-land när det gäller nästan allt. Ingenting funkar där. Varje gång det är strul med något på LGW eller LHR så klappar ju hela flygplatsen ihop. Blanding av mardrömspersonal och resenärer = sämst.
Samt om det kommer en snöflinga så stängs flygplatserna.

Nu tror jag inte att så är fallet i den här tråden eller på det här forumet men många de som raljerar över ARN, framförallt självgoda krönikörer som vill locka klick till sina texter, spetsar texterna till bristningsgränsen. Som...
Med detta kommer bland annat eller stängda ”genvägar” för den som har bråttom, ... innan det är dags för boarding – inte sällan en hel kilometer bort.
Källa: https://www.sn.se/ledare/artikel/ett-svagare-arlanda-ger-inget-plus-for-skavsta/r040nopl

"Inte sällan en kilometer bort"? Vilket skitsnack ändå. Effekten som krönikören vill åt blir ju snarare motsatt för i alla fall får jag känslan av att de på sin höjd besökt Arlanda ett par gånger senaste året och därtill sällan eller aldrig rört sig på någon av de större hubbarna ute i Europa.

Med det sagt så är inte Arlanda perfekt på något sätt (verkligen inte) men jag tror personligen att det är lite "fint" att gnälla på Arlanda. Spelar ingen roll vad Swedavia gör för allt de gör är alltid fel i dessa personers ögon.

Nu tror jag inte att så är fallet i den här tråden eller på det här forumet men många de som raljerar över ARN, framförallt självgoda krönikörer som vill locka klick till sina texter, spetsar texterna till bristningsgränsen. Som...

Källa: https://www.sn.se/ledare/artikel/ett-svagare-arlanda-ger-inget-plus-for-skavsta/r040nopl

"Inte sällan en kilometer bort"? Vilket skitsnack ändå. Effekten som krönikören vill åt blir ju snarare motsatt för i alla fall får jag känslan av att de på sin höjd besökt Arlanda ett par gånger senaste året och därtill sällan eller aldrig rört sig på någon av de större hubbarna ute i Europa.

Med det sagt så är inte Arlanda perfekt på något sätt (verkligen inte) men jag tror personligen att det är lite "fint" att gnälla på Arlanda. Spelar ingen roll vad Swedavia gör för allt de gör är alltid fel i dessa personers ögon.

Det är väl klart folk gnäller på grejer som ligger nära deras hjärta jämfört med något som de inte har en egen relation till. Det har ingenting att göra med att det är "fint" eller inte. Men det är däremot svenskt att hålla tyst och aldrig säga något för det anses vara förmätet.

Att det är värre någon annanstans rättfärdigar inte att det är dåligt på Arlanda.

Det är väl klart folk gnäller på grejer som ligger nära deras hjärta jämfört med något som de inte har en egen relation till. Det har ingenting att göra med att det är "fint" eller inte. Men det är däremot svenskt att hålla tyst och aldrig säga något för det anses vara förmätet.

Att det är värre någon annanstans rättfärdigar inte att det är dåligt på Arlanda.
Fast då kan man väl hålla sig till sanningar och relevant gnäll istället för att skylta med sin okunnighet. De har ju exempelvis inte stängt "genvägar" (plural), man har stängt korridoren och det finns fortfarande en smitväg kvar. För fullt friska människor är tidsskillnaden dem emellan försvinnande liten. Det är inte flygplatsens fel om man missar sitt flyg för att man inte fick jogga genom korridoren och spara 15-20 sekunder.

Arlanda ska absolut ha kritik för det som gör flygplatsen dysfunktionell och ogenomtänkt. Alla dagar. Dit hör dock inte den stängda genvägen, knappt ens "långa promenadavstånd" men då i relation till hur det kan se ut på andra flygplatser.

Toppen