Senaste nytt

Artikel: British Airways World Traveller (Economy långdistans)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Definitivt en av de bättre Economy klass sätena som är tillgängliga här för oss i Skandinavien. Servicen är också hög och inte alls så "stuffy" som man skulle kunna tro av Britter. När jag flög JFK-LHR senast så var jag en av de sista som bordade och kabinpersonalen sa direkt att jag skulle lägga min full-size Tumi i C overheaderna.

Förstår inte hur författaren kan tycka att 31" är "gott om benutrymme jämfört med konkurrenterna", som ju oftast har 32"-34" i long haul...

Av min erfarenhet av WT på BA är sätena helt okej och aldrig tänkt på att det skulle vara speciellt trångt, det är ekonomi vad förväntar man sig. Det är i alla fall bättre än Lufthansa på 747 (inte åkt något annat med dem) som kan ha varit blad de minsta benutrymmet jag haft.

En liten korrigering om bagaget. Man får endast checka in en väska á 23kg fitt till samtliga destinationer förutom till följande destinationer som man får ha två väskor fritt:
Brasilien, Ghana, Kenya, Nigeria och om man reser mellan Indien och USA/Bermuda/Canada.
Så resor till Indien och USA från Sverige får man endast ha en väska fritt.

Av min erfarenhet av WT på BA är sätena helt okej och aldrig tänkt på att det skulle vara speciellt trångt, det är ekonomi vad förväntar man sig. Det är i alla fall bättre än Lufthansa på 747 (inte åkt något annat med dem) som kan ha varit blad de minsta benutrymmet jag haft.

En liten korrigering om bagaget. Man får endast checka in en väska á 23kg fitt till samtliga destinationer förutom till följande destinationer som man får ha två väskor fritt:
Brasilien, Ghana, Kenya, Nigeria och om man reser mellan Indien och USA/Bermuda/Canada.
Så resor till Indien och USA från Sverige får man endast ha en väska fritt.
LH har även de 31" i Y på sina 747:eek:r. Sen kan ju förstås benutrymmet ändå upplevas något annorlunda beroende på stolstjocklek, men någon faktisk jätteskillnad kan det knappast vara.

Förstår inte hur författaren kan tycka att 31" är "gott om benutrymme jämfört med konkurrenterna", som ju oftast har 32"-34" i long haul...

Med konkurrenter menas ju dom som är aktiva på samma marknad/rutter. I BA's fall är det som regel AA/UA/DL/LH/AF/KL och mig veterligen ligger dom flesta på 31" med vissa undantag. DL skriver tex. 32-33 men har bekanta som testat och upplever det som tightare. Pitch skall tas med en nypa salt då det är förekommande att bolagen tar i något. Framförallt ska sätet upplevas innan man ger omdöme. WT sätet är ganska bekvämt och jag som 189cm har inte varit besvärad, trots 31" pitch.

Angående baggage gäller 2 väskor kostnadsfritt till USA och Canada. 100% säker.

Angående baggage gäller 2 väskor kostnadsfritt till USA och Canada. 100% säker.

Ledsen med detta stämmer inte, är bara en väska för resor till USA numera. Gör du en dummy booking i WT får du fram detta

Incheckat bagage per passagerare
1 väska (viktbegränsningar gäller)

Här finns reglerna för fritt bagage

Undantag till detta är om du bokar WT i bokningsklass Y, då får man ha två väskor.

Jag flög SEA-LHR i World Traveller för några år sen. Då instiftade jag en regel om att aldrig mer flyga long-haul med mindre än 32" seat pitch. Där går min smärtgräns.

Ledsen med detta stämmer inte, är bara en väska för resor till USA numera. Gör du en dummy booking i WT får du fram detta

Incheckat bagage per passagerare
1 väska (viktbegränsningar gäller)

Här finns reglerna för fritt bagage

Undantag till detta är om du bokar WT i bokningsklass Y, då får man ha två väskor.

Ja då finns det inget tvivel om saken. Jag hade fel. Man har alltså ändrat till Full-Fare endast. Tack för update.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen