Senaste nytt

Artikel: BusinessClass.se testar Qatar Airways nya business class stol

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, som trogen Lufthansa passagerare har jag (delvis) försvarat deras nya affärsklassprodukt. Jag vet att LH är minst lika nervös för vad Mellanöstern bolagen gör som IAG och AF/KLM. Så när man ser denna investering i ljus av LH så bleknar LH.

Dock är det intressant att QR två senaste investeringar i B777-LR samt B787 inte har Första klass. Frågan är om QR kommer hålla kvar F. Om inte förstår jag investeringen i affärsklass. Min erfarenhet säger att bolag utan F nästan alltid har bättre C. Sedan är frågan; vad händer med "gamla" plan t.ex. A330 som går från ARN?
 
Last edited:
Vi har fått en kontaktperson för Qatar Airways i Sverige så jag ska vidarebefordra frågan om gamla plan. Jag fick inte bilden av att alla plan ska genomgå "retro-fit" eftersom den gamla Business Class kabinen inte är så gammal.

Du har helt rätt angående Qatar Airways F - det är en utgående produkt. Ett tecken i tiden? Deras A340-600 med F hade en ombord bar/lounge som snabbt försvann pga dålig ekonomi och nu ersätts planen med 787 som saknar F...
 
Får hålla med Concorde, kombinationen av 1-2-1, Lie flat (2m), den rigorösa IFEn och Champagne Veuve Clicquot - La Grande Dame, 1998 gör att man skulle kunna lurat mig att detta var F!

Det enda tråkiga är förstås att detta är Qatar som har protektionistiskt skydd på hemmaplan.
 
Ni fyra ovan som är erfarna gällande flygningar i First Class...

Väljer allt fler flygbolag att höja ribban för First class upplevelsen med att erbjuda Suiter för sina First class-resenärer? Innebär det att den "tidigare" First class upplevelsen nu kommer kommer bli den "nya" Business class uppleverlsen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen