Bra tips, men verkar inte gå att ha något vidare liggläge på så den går bort tyvärr!Inte testat Britax Flylite tyvärr. Kollade på bild, ser bra ut. Såg att måtten är 56x45x25 cm. Vi tittade mest på måtten när vi köpte kabinvagn och då blev det en Cybex Libelle 48x32x20 cm. Den blir verkligen minimal som hopfälld. Kan rekommenderas.
Har kört Joolz Aer+ utan bekymmer och den funkar bra, finns liggläge, går att sätta på babyskydd osv.Har två Joolz Aer som funkat kanon som handbagage på SAS och BA. Ganska stabila och smidiga att fälla.
Stämmer, liggläget är en nackdel. Vår lilla brukar dock kunna sova bra ändå. Vi brukar alltid ha en vanlig vagn incheckad, så denna har vi bara som komplement inne på flygplatserna. Vore såklart optimalt med en vagn som funkar bra på destinationen också, men orkar inte gate-checka o tjafsa om det blir gnäll om storleken.Bra tips, men verkar inte gå att ha något vidare liggläge på så den går bort tyvärr!
I see, jag är mer ute efter en vagn som kan båda delar.Stämmer, liggläget är en nackdel. Vår lilla brukar dock kunna sova bra ändå. Vi brukar alltid ha en vanlig vagn incheckad, så denna har vi bara som komplement inne på flygplatserna. Vore såklart optimalt med en vagn som funkar bra på destinationen också, men orkar inte gate-checka o tjafsa om det blir gnäll om storleken.
Jag kan tipsa om att kika på Baby jogger city tour 2. Vi har haft den till två barn på resande fot, funkat både i Thailand och på Island. Har ett helt horisontellt liggläge, finns bra regnskydd att köpa till och när vi flugit har den alltid fått plats under stolen framför, både på A320 och på större plan i ekonomi. Den är lite större och tyngre än många resevagnar, men känns lite mer robust.I see, jag är mer ute efter en vagn som kan båda delar.
Planen är 5 veckor i Asien, inte riktigt sugen på att släpa en barnvagn med då, tänker att man kan komma undan med en resevagn som man kan släpa runt lillen i så kan han även få sova när man är ute och käkar middag och tar sig lite dryck.
Agree, målet är en resvagn som är stabil nog för att slippa släpa på den vanliga vagnen. Vi var iväg 4-5 veckor nu i höstas med bara resevagnen som nämns ovan (ser att det kommit en uppdaterad modell nu Joolz Aer2) och det funkade bra. Bygger så klart på att barnet är ok att åka med huvudet framåt (om man inte tar med babyskydd med iofs).I see, jag är mer ute efter en vagn som kan båda delar.
Planen är 5 veckor i Asien, inte riktigt sugen på att släpa en barnvagn med då, tänker att man kan komma undan med en resevagn som man kan släpa runt lillen i så kan han även få sova när man är ute och käkar middag och tar sig lite dryck.