Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Hur länge ska man vänta innan det är dags att bli orolig över att man inte fått någon mailbekräftelse på bokade 2-4-1 bonusbiljetter och inge pengar dragna på kortet eller poäng dragna från SAS? Jag ser bokningen på SAS hemsida, men jag kan inte göra några ändringar i den.
Poäng borde dras direkt, redan innan biljettering. Ring in och kolla om bokningen fastnat.

Hur länge ska man vänta innan det är dags att bli orolig över att man inte fått någon mailbekräftelse på bokade 2-4-1 bonusbiljetter och inge pengar dragna på kortet eller poäng dragna från SAS? Jag ser bokningen på SAS hemsida, men jag kan inte göra några ändringar i den.
Ringde in efter 4 dagar och då sa agenten att den var satt i fel kö. Han justerade kö och allt damp då in dagen efter.

Fick en bekräftelse och Electronic Ticket Itinerary and Receipt på mejlen när jag bokade min awardresa. Dagen efter får jag en ny bekräftelse med ett nytt "Ticket number" som ser ut att vara identiskt med den enda skillnaden är att "Service fee" inte är med på kvittot. Samma bokningsreferens.

Någon som vet anledning till att jag fick en ny?

Fick en bekräftelse och Electronic Ticket Itinerary and Receipt på mejlen när jag bokade min awardresa. Dagen efter får jag en ny bekräftelse med ett nytt "Ticket number" som ser ut att vara identiskt med den enda skillnaden är att "Service fee" inte är med på kvittot. Samma bokningsreferens.

Någon som vet anledning till att jag fick en ny?
Det där har hänt mig och det var då något som ändrats - jag trodde först det var identiskt men ett av flygen hade fått 5 min längre flygtid. Kan det vara något sånt?

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Vietnam Airlines, SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: SIN
Antal poäng (per person): 112500 (1 st amex 2-1)
Skatter&avgifter (per person): 1920,-
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Januari 2026
Bokad: November 2025
Hur hittades tillgänglighet: Online
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Fick lägga till feeder ARN-CPH-MUC på telefon
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 1

ARN-CPH: SK1429
CPH-MUC: SK661
MUC-HAN VN34
HAN-SIN VN661

Resan är för grabben som skall som utbytesstudent till Singapore under våren 2026

Visa bifogad bild 170086
Glömde agenten x2? :D
EDIT: ahh, fel av mig, glömde voucher, för morgontrött...

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Kenya Airways
Avreseort: Paris
Destination: Victoria Falls, Zimbabwe
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 82 500 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2857 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Oktober 2026
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): N/A

Jag började leta mer intensivt sen beskedet kom om poängprishöjning och så har vi en 2-4-1 voucher med giltighet fram till årsskiftet. Sökte först Nairobi och hittade massor biz-biljetter. ”Höjde blicken” och sökte en destination som finns på vår bucket list, fick träff på två ToR med passande datum. Den första resan försvann under tiden jag bokade. Därefter skiftade jag snabbt till det andra alternativet som gick igenom. Med transfer på 22 h i Nairobi och ett ”treriksrös” vid Victoria Falls finns möjligheten att besöka fyra nya länder på en vecka!
Återstår att hitta anslutningsflyg till och från Paris.

CDG-NBO B787-8 Business
NBO-VFA B737-800 Business
VFA-NBO B737-800 Business
NBO-CDG B787-8 Business
Exakt den där resan är jag ute efter, samma månad också :). Lyckades dock inte hitta business på sträckan NBO-VFA så då gick det inte att boka (är dessvärre låst att resa just under sex specifika dagar i oktober). Kul att det gick för dig :). Insåg också möjligheten till fyra nya länder, även om jag redan har besökt Botswana och Namibia.

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Kenya Airways
Avreseort: Paris
Destination: Victoria Falls, Zimbabwe
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 82 500 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2857 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Oktober 2026
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): N/A

Jag började leta mer intensivt sen beskedet kom om poängprishöjning och så har vi en 2-4-1 voucher med giltighet fram till årsskiftet. Sökte först Nairobi och hittade massor biz-biljetter. ”Höjde blicken” och sökte en destination som finns på vår bucket list, fick träff på två ToR med passande datum. Den första resan försvann under tiden jag bokade. Därefter skiftade jag snabbt till det andra alternativet som gick igenom. Med transfer på 22 h i Nairobi och ett ”treriksrös” vid Victoria Falls finns möjligheten att besöka fyra nya länder på en vecka!
Återstår att hitta anslutningsflyg till och från Paris.

CDG-NBO B787-8 Business
NBO-VFA B737-800 Business
VFA-NBO B737-800 Business
NBO-CDG B787-8 Business

Om du ska lägga in feeder på denna resa efter 1 december så kommer hela resan att gå upp i poängpris? Eller tänker jag fel här?

Toppen