Senaste nytt

Etihad First Abu Dhabi till London

Hahaha :) Jeg må snart tage en tur tilbage i BusinessClass-arkiverne, der er mange guldkorn og meget inspiration.
henrik l, kunne du booke Etihad online, eller var du nødt til at ringe AA? Jeg ser slet ikke Etihad når jeg søger på AA.com

Tack för en trevlig rapport om ett intressant flygbolag. Jag har försökt använda mina AA poäng till MLE men det har varit omöjligt att få fram platser i F.

Jag ringde AA i USA och sedan fick jag ringa den Svenska agenten för betalningen när väl bokningen var klar. Började att ringa det svenska numret men de kunder inte boka Etihad.

Nu gjorde jag den här bokning med lång framförhållning, typ 330 dagar innan. Jag hade framförallt följt tillgängligheten AUH-LHR i F på KVS. Men även på Etihads hemsida kan man se tillgången på platser och dom har ofta 2 platser till övriga program om man ät ute i mycket god tid. MLE-AUH körde jag i business och den var ingen trång sektion när jag bokade. Fördelen med AA är ju att man kan blanda klasser.

Det är inte min erfarenhet. De vill att man ska vara ostörd etc. Jag plingar eller viftar en hel del när jag flyger EK F :)

Det är intressant info, jag pratade med Avianne, Chef on Board, om detta, att det var första gången jag plingat. Då kan man nog säga att det är mera en brist i kommunikationen ut till pax, än något annat. Avianne bad mig även maila feed-back på min reseupplevelse om jag ville. Har skrivit ihop ett brev och detta är ju något som jag kan lägga till.

Tack for fin rapport! Jag hade sjalv planerat att resa LHR-AUH i EY First (Apartment) till jul nar de borjat flyga med A380, dock fanns det ingen tillganglighet. For noja mig med nya First-kabinen pa deras B789 fran DUS.

Toppen