Senaste nytt

Förändringar av Flying Blue 1:a April 2018

Ganska typiskt att man ska behöva gå till Flyertalk för att snabbt fatta hur det fungerar, då Flying Blue själva mest verkar satsa på flashigt ordb**s :rolleyes:

Ok, så Guld-gränsen blir 180 XP och för att nå dit med vanliga inomeuropeiska flygningar i economy krävs 36 segment (vardera 5 XP). Svårare än tidigare men fortfarande lättaste guldet att uppnå för oss sällanflygare väl? Inrikes Frankrike dock endast 2 XP per economy-segment. Långa segment ger fler XP, vilket faktiskt kan göra det ännu enklare/billigare än förr att nå FB Guld om man hittar billiga AF/KL-biljetter på longhaul.

Eller nähä så enkelt var det inte;
Edit: as per further along in the thread; those levels are cumulative; you need 20 + 36 for gold but have two years to do it in.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om dynamic pricing of award tickets (on AF/KL/HV)

Will there still be different kinds of reward tickets?
No, we will only have one type of reward ticket. In addition,
we will keep the Promo Awards, which will be renamed to Promo Rewards.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om dynamic pricing of award tickets (on AF/KL/HV)

Will there still be different kinds of reward tickets?
No, we will only have one type of reward ticket. In addition,
we will keep the Promo Awards, which will be renamed to Promo Rewards.

Är det bara jag som läser det svaret som:
"Kommer det att finnas olika typer av bonusbiljetter?"
"Nej, det kommer bara att finnas en typ av bonusbiljetter. Dessutom kommer vi att ha en till typ av bonusbiljetter...."

Intressant.
Har sökt en del på sistonde men inte bokat något så blir roligt att se hur priserna föändrats nu :)

Toppen