Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag frågar åt en kompis o_O. Han och flickvännen har råkat boka en tur och retur till Rom med SAS i ekonomi i sommar. För detta betalade de 100 000 poäng totalt :eek: (de ville boka med "guldpluppen" och även använda sin voucher och endast betala 30 000 poäng).

Kan de avboka denna resa på något sätt alls? Enligt SAS kundtjänst nej.
Låter som vanliga biljetter betalade med poäng eller? Då är det väl villkoren enligt betald biljett som gäller så kan nog stämma vad SAS säger, men lite skatter kanske går att få loss.

Låter som vanliga biljetter betalade med poäng eller? Då är det väl villkoren enligt betald biljett som gäller så kan nog stämma vad SAS säger, men lite skatter kanske går att få loss.
Ja precis. Sådana biljetter gissar jag att det är. Så deras enda chans är att någon av flighterna blir flyttade någon timme, då borde de få tillbaka allting väl? :)

Jahaja, någon färsk data på hur långt tid det tar att få resor biljetterade? Har en SkyTeam-ombokning som ligger på ”express-kön”, med avgång i slutet av veckan, där ett ben ska bort. Börjar bli lite orolig…

Jahaja, någon färsk data på hur långt tid det tar att få resor biljetterade? Har en SkyTeam-ombokning som ligger på ”express-kön”, med avgång i slutet av veckan, där ett ben ska bort. Börjar bli lite orolig…
Ringde nyss in och gjorde en ombokning. Han sa att det skulle ta två dagar innan jag får bekräftelse, sen får vi se vad det blir i verkligheten

En fråga:

Funderar på att lägga till ett feederflyg som ser ut såhär: ARN-CPH-BLL-AMS-LHR på ditresan (SAS och KLM) . Vad händer ifall man blir försenad och missar planet BLL-AMS eller AMS-LHR? Blir man hjälpt på plats med nästa möjliga flyg? Eller måste dessa "ersättnings" flyg också vara poängflyg?

En fråga:

Funderar på att lägga till ett feederflyg som ser ut såhär: ARN-CPH-BLL-AMS-LHR på ditresan (SAS och KLM) . Vad händer ifall man blir försenad och missar planet BLL-AMS eller AMS-LHR? Blir man hjälpt på plats med nästa möjliga flyg? Eller måste dessa "ersättnings" flyg också vara poängflyg?
Ja du får hjälp, men frågan är ifall du får igenom en bokning med 4 feeder-flyg :p

Ja du får hjälp, men frågan är ifall du får igenom en bokning med 4 feeder-flyg :p
Så länge totala resan inte överstiger 8 segment så borde det väl vara lugnt?
De skulle väl kunna klaga på "most resonable routing" men det har jag inte hört gällande feeders så länge det inte finns platser på någon bättre routing.

De skulle väl kunna klaga på "most resonable routing" men det har jag inte hört gällande feeders så länge det inte finns platser på någon bättre routing.
Jag fick inte flyga LLA-ARN-OSL-CPH-BKK, agenten lade den i kö men backoffice vägrade biljettera trots flera samtal där agenter ringde över till olika personer på backoffice. ”Du kan ju inte åka runt hela Skandinavien”. Så det har blivit mycket hårdare än det tidigare var.

Det finns väl fler parametrar? Så som att det behöver vara samma resklass, med tanke på att BLL inte är någon skyteam hub godkänd för feeders.

Toppen