Hej!
Ber om ursäkt ifall jag lägger denna tråd i fel forum...
Jag har egentligen två frågor, om ca två veckor åker vi på vår första award till Cancun.
Eftersom att jag alltid har rest i economy så har jag alltid prioriterat snabbast möjliga resväg och därmed i princip aldrig gjort mer än ett byte.
Fråga 1:
I dagsläget ser resvägen ut enligt följande:
CPH-MUC - Lufthansa business
MUC-MEX - Lufthansa business ca 2 timmar transit i MUC
MEX-PTY - Copa business ca 4,5h transit i MEX
PTY-CUN - Copa business ca 5 timmar transit.
Var (om) kommer vi bli tvungna att hämta ut bagaget och hur vet jag att vi måste hämta ut bagaget?
Allt är bokat på genomgående biljett...
Fråga 2:
Just nu letar jag efter alternativa resvägar med LH First, det skulle kunna öppnas upp en möjlighet på
CPH-FRA - Business
FRA-EWR - First
EWR-CUN - Economy
Om jag får till denna bokningen, görs "pre-clearance" på Kastrup (första gången till USA)?
Behöver vi vara tidigare än vanligt på Kastrup eller är det tillräckligt med ca 1,5h?
Jag har fått med mig att man alltid måste hämta ut bagaget vid mellanlandning i US.
Tack på förhand!
Ber om ursäkt ifall jag lägger denna tråd i fel forum...
Jag har egentligen två frågor, om ca två veckor åker vi på vår första award till Cancun.
Eftersom att jag alltid har rest i economy så har jag alltid prioriterat snabbast möjliga resväg och därmed i princip aldrig gjort mer än ett byte.
Fråga 1:
I dagsläget ser resvägen ut enligt följande:
CPH-MUC - Lufthansa business
MUC-MEX - Lufthansa business ca 2 timmar transit i MUC
MEX-PTY - Copa business ca 4,5h transit i MEX
PTY-CUN - Copa business ca 5 timmar transit.
Var (om) kommer vi bli tvungna att hämta ut bagaget och hur vet jag att vi måste hämta ut bagaget?
Allt är bokat på genomgående biljett...
Fråga 2:
Just nu letar jag efter alternativa resvägar med LH First, det skulle kunna öppnas upp en möjlighet på
CPH-FRA - Business
FRA-EWR - First
EWR-CUN - Economy
Om jag får till denna bokningen, görs "pre-clearance" på Kastrup (första gången till USA)?
Behöver vi vara tidigare än vanligt på Kastrup eller är det tillräckligt med ca 1,5h?
Jag har fått med mig att man alltid måste hämta ut bagaget vid mellanlandning i US.
Tack på förhand!