Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Hotell: Quality Hotell Winn Haninge
Nätter: 1
Bokat: Compact dubbel
Fick: Familjerum
Status: Platinum

Hotellet mailade och sa att inga hundar i compactrummen. Men de kunde uppgradera mig för 200 kr till ett standardrum. Då var jag lite fräck och drog Platinum-"kortet" och frågade om det gällde om man var platinum? Då var det gratis och de bad om ursäkt att de inte hade kollat så noga i profilen. :)

Hotell: Comfort hotel Västerås
Bokat: Compact dubbel
Fick: Standard två sängar

Uppgraderingen bekräftades vid incheckningen.

Hotell: Clarion Stavanger
Bokat: Standard, 2 enkel (Award)
Fick: Svit

Det här var första (och gissningsvis sista) gången jag får en svit-uppgradering efter de införde förra försämringen (den där med "garanterad uppgradering till rumskategori som är ledig vid bokningstillfället, svit undantaget").
Fick även tidig incheckning.

Hotell: Quality Hotel Match
Bokat: Standard två enkelsängar
Fick: Svit
Status: Gold

Jag & grabben körde en höstlovsnatt för att bränna lite poäng innan årsskiftet.

Vi fick en spontan uppgradering vid check-in hela vägen upp till svit.

Hotell: Clarion Arlanda
Bokat: Standard (Award)
Fick: Superior

Extremt tryck på Arlanda hotellen inatt. Hade egentligen tänkt ta bussen på morgonen men lyxade till lite. Comfort helt fullbokat när jag kollade i helgen. Radisson hade sviter kvar. Det dock upp ett standard på Clarion i måndags som jag högg för sista bonuspoängen, cash skulle de ha 3300kr. Kommer verkligen att sakna bonusnätterna på Strawberry.

Har haft några en-dagars vistelser på Comfort hotell Arctic i Luleå och ingen uppgradering eller uppmärksamhet att jag hade platinum medlemskap och blev lite sned och skrev en skarp utvärdering kring min vistelse som jag fick via e-post från Jordgubben. Fick i går e-post från hotellet där dom menade att dom alltid uppgraderar i mån om plats...
Jordgubben centralt har alltså gjort en uppsträckning och nu i dag fick jag uppmärksamhet kring platinum och dom förklarade att det var så fullt och fanns inga rum att uppgradera.
Fick faktiskt lite dåligt samvete när jag fick e-posten från hotellet tidigare i dag då dom förklarade sig....

Hotell: Quality hotell Luleå
Nätter: 3
Bokat: Studentbokning
Fick: Lassinantisviten

Var ingen höjdare alls, det var vinter och värmen fungerade inte. - slutade med dubbla täcken och att jag hade merinoullkalsonger och merinoullmösa på mig på natten.
Det gick inte heller att chrome-kasta till tv:en.

Hotell: Quality hotell Luleå
Nätter: 3
Bokat: Studentbokning
Fick: Ett stort handikapprum

Rummet var nyrenoverat och fint och jag var första gästen efter renoveringen. Däremot var det ett stort fönster i badrummet utan gardin och lägenheter jättenära på andra sidan. Trodde först att det var ett smart fönster som gick att se ut från men inte in, - men när jag kollade på utsidan var det öppet halloj. Sa till och dom skulle nog fixa gardin eller liknande.

Toppen