Senaste nytt

Inrikes Thailand på samma biljett

smygarn

Medlem
Skulle behöva göra följande resa.

Bangkok - Udon Thani
Udon Thani - Koh Samui
Koh Samui - Bangkok

Finns det möjlighet att få denna dessa rutter på samma biljett? Jag har inte lyckats med det. Endast "egen transfer" som alternativ på diverse flygsöksidor. Problemet är att det är Bangkok air som äger flygplatsen på Samui, men flyger inte till Udon Thani. Har ju med jämna mellanrum sett Thai air plan landa på Samui, och på deras hemsida kan man söka på "Multicity" men när alla flyg är valda och jag trycker vidare kommer det upp ett felmeddelande typ"Error, contact local office".

Hur ska jag tänka? Någon som har något tips för att komma vidare?

Nu har jag inte sökt resor till Koh Samui på länge. För flera år sen slutade Thai att flyga dit så jag kom i en situation där jag fick skaffa biljetter med Bangkok air sista biten. Vet inte om Thai återupptagit destinationen.

Oavsett, vad är anledningen du vill ha det på samma biljett? Meet för att förstå ditt case. Alternativ att köpa enkla biljetter?

Nu har jag inte sökt resor till Koh Samui på länge. För flera år sen slutade Thai att flyga dit så jag kom i en situation där jag fick skaffa biljetter med Bangkok air sista biten. Vet inte om Thai återupptagit destinationen.

Oavsett, vad är anledningen du vill ha det på samma biljett? Meet för att förstå ditt case. Alternativ att köpa enkla biljetter?
Anledningen till samma biljett är väl egentligen bara för att checka in hela vägen från Udon till Samui och på så sätt täcka in den mellanlandningen i BKK

Anledningen till samma biljett är väl egentligen bara för att checka in hela vägen från Udon till Samui och på så sätt täcka in den mellanlandningen i BKK
Aha! Jag tolkade som att du ville ha alla tre resorna på en biljett. För Udon Thani - Koh Samui verkar trip.com funka som nämnt ovan. Fick några kul routings via Google flights, men bara enstaka datum. :)

Aha! Jag tolkade som att du ville ha alla tre resorna på en biljett. För Udon Thani - Koh Samui verkar trip.com funka som nämnt ovan. Fick några kul routings via Google flights, men bara enstaka datum. :)
Måste du inte checka in ändå i Bangkok? Bangkok Air och Thai Air har väl inget sånt samarbete?

Du får nog svårt med den då Thai airways har inte något med Bangkok Airways. Tillika ägs flygplatsen av samma ägarfamilj Dr. Prasert Prasarttong-Osoth som äger Bangkok airways, Bangkok Hospital mm så knappast man är så glad att blanda in Thai airways. Tror knappt Thai landar på ön. Men kanske en OTA kan lösa detta.

Toppen