Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Standard är väl ca 6-7 tkr i avgifter för M&M enkelresa i business Europa - Asien. Det är saftigt när samma biljett i revenue ofta plingar på 15-20 tkr.

Det större problemet med programmet om man ska ska tro massorna på vielfliegertreff.de är att awardresorna är oerhört devalverade. Upplevelsen verkar vara att de saftiga avgifterna för award-bokningar ej står i paritet med jobbet att införkaffa poängen. Jag har självt inte gjort en awardbokning med LH-gruppen på nära 10 år så jag har ej hängt med i utvecklingen men när jag kollar dummy bookings på M&M site så verkar det vara ett legitimt klagomål.
Jag bokade en enkel RDU-FRA-ARN för två månader sedan. Poängen räckte till eco eller premium eco, men skatter + avgifterna i premium eco var absurda. Betalade 200$ (ungefär) i eco, premium skulle gå på närmare 600, business på dryga 1000$. Jag hade kunnat uppgradera min eco biljett till business i gate för dryga 1000$, så extra poängen hade nästan haft negativt värde.

Klart att det var roligt med Senator men jag kan inte försvara förlängning till mig själv. Blir billigare att casha för förmånerna (förutom att loungen blir en annan då).

Jag tackar också för tiden som SEN. Flugit en hel del LH och *A sedan matchningen. Skulle kunna kämpa på och kräma ut 1000 QP, men 2000 P blir mitt fall tyvärr. Även vid 25 retroaktiva klimat-offset-flights och försäljning av båda eVouchersen. Har verkligen gillat de 10+ uppgraderingarna jag fått. Seatblock nästan alltid. Lounge vid ankomst har varit grymt - väntar hellre där än i hotelllobbyn när tidig incheckning inte varit möjlig.

Det är väl dom två specifika SEN-percsen som jag kommer sakna jämfört med ett annat *A-Gold.

Toppen