Senaste nytt

Lufthansa Welcome lounge i Frankfurt - Hinner jag dit?

SAS brukar vissa gånger också avgå från B-piren. Inte kul alls att springa igenom tunneln när det är 5 minuter kvar till boarding.

Allas favorit: tunneln med gångbanden :) Jäkla vad det är jobbigt när man har bråttom....

Jag hade sådär 35 min mellan två flyg och var tvungen att ta tunneln, en gång. Inget konstigt där, men så var det ju den lilla detaljen att jag precis hade stukat foten något gruvligt dan innan. Efter det blev den ännu mer favorit.

Utan att passera security?? Har försökt ett par gånger men isåfall misslyckats kapitalt . Trots +100 besök på FRA....

Jodå det går. Nedför med hiss eller trappa, genom hela gången med rullband och så upp igen med hiss eller trappa. Funkar både från A till B och från B till A. Men om anledningen är ett kort besök i businessloungen i A-piren så tänker jag inte göra det någon mer gång.

Vilken lounge har bäst frukostutbud Frankfurt - Welcome Lounge eller Business-loungerna i A-piren? Anländer från USA och har 3 timmar till flyget till Sverige går så gått om tid.

Biljett i C, båda flygen utförs av Lufthansa, saknar status i Star Alliance.

Vilken lounge har bäst frukostutbud Frankfurt - Welcome Lounge eller Business-loungerna i A-piren? Anländer från USA och har 3 timmar till flyget till Sverige går så gått om tid.

Nu vet inte jag hur utbudet är i Business Class loungen eftersom jag huserar i Senatorloungen, men en lång promenad på morgonen till Welcome Lounge är helt ok eftersom du måste via Schengen passkontroll i alla fall, samt har så pass mycket tid som 3 timmar. Skönt ställe att ta en dusch.

Jag har varit där en handfull gånger, och det har inte varit problem att hitta plats att sitta eller lång kö för en dusch. Nu handlar det iofs om några söndagsmorgnar och ett bra tag sedan, men väl värt ett besök med trevlig och stort utbud av frukost.

Welcome Lounge har klart bättre mat/frukost skulle jag säga, samt oftast lugnare. Genrellt bättre mat i mitt tycke än Senator Loungerna. Väl värt ett besök om man ankommer på morgonen från USA

Toppen