Senaste nytt

MTR Express Göteborg-Stockholm med plusbiljett

Nu har jag åkt ganska mycket tåg i X2000 och alltid i första klass för att få lite mer lugn och ro och kunna arbeta under tiden. Deras prisbild är väldigt varierande. Ibland kan det var lite billigare i första klass mot andra klass och ibland kostar det 3 ggr så mycket. När det skiljet 6-700kr på biljettpriset så känns det väldigt tveksamt till värdet sett till det man får. Nu har jag inte testat MTR då jag inte reser den sträckan men jag gillar MTRs upplägg att man differentierar produkten lite ytterligare och även inkluderar mat, samt möjligheten till seatblock. Bra värde för pengen!

Att man sedan kan köpa Champagne på tåget låter ju helt fantastiskt :)

@Najk - Jag är helt enig med dig, vi kommer fortsätta "tweaka" både prisbild och produkt. Tanken med vår PLUS är ju att man skall få "lugn och ro" + servering vid plats som ingår + total flexibilitet samt med möjligheten till seatblock, som vi vet är en uppskattad feature för de resenärerna som väljer PLUS.

Kul att MTR Express är snabba och ändrar konceptet efter kundernas önskemål. Fick detta mail i dag som berättar om förändringen när det gäller maten i plus. Detta gör jag kommer att testa att åka med plusbiljett igen hos MTR Express.

Attachments

• MTR.jpg
    MTR.jpg
    116,6 KB · Visningar: 482
Att lyckas ändra konceptet på 7 veckor från resereporten måste vara ett svårslaget rekord! Bra jobbat MTR!

Tänk om SAS skulle lägga några minuter här inne varje dag och faktiskt ta till sig vad som skrivs, då hade dom nog haft betydligt nöjdare kunder.

Toppen