Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Alltså vilket totalhaveri de lyckats med på en och samma gång. Jag har i alla fall rapporterat in brister igår via appen, t.ex. animationerna och dessutom det att skicka mejl till Diamond-supporten inte går på iOS ifall du avinstallerat Mail och använder t.ex. Outlook. Då klagar appen att man inte har en mejl-app! OUTLOOK! Bara en av världens största mejltjänster/applikationer. Problemet är att det inte finns ett manuellt sätt att lirka fram epost-adressen heller...

Har också kvar ärende på fortfarande existerande felet att appen plingar till med "New gate" fast gaten är exakt samma som appen tidigare sagt, vilket innebär onödig stress då man tror gaten bytts medan man fikar i loungen.

• Gilla
Reactions: hco
Någon mer som har råkat ut för det här? Bokade en enkelresa för 2 pers MAN-ATL-MIA där skatter och serviceavgifter uppgick till 7 832 kr (2 personer á 3 916 kr). Sista steget där man fyllde i sina kortuppgifter var det korrekt belopp. Efter betalning får jag en notis på mobilen från Amex om att de dragit det dubbla, dvs 15 664 kr. Jag tänkte att de av misstag gjort en dubbeldragning men så var inte fallet, det är en dragning. I mailet jag fick från SAS står det att skatter och avgifter uppgår till 7 832 kr, men totalt belopp är det dubbla. I Electronic Ticket Itinerary är det korrekt, 3 916 kr per person.

Bara så trött på allt SAS gör fel. Det räcker med att kundtjänsten är som den är.

1762979144841.png

1762979357388.png

Attachments

• 1762979216620.png
    1762979216620.png
    78,9 KB · Visningar: 60
Någon mer som har råkat ut för det här? Bokade en enkelresa för 2 pers MAN-ATL-MIA där skatter och serviceavgifter uppgick till 7 832 kr (2 personer á 3 916 kr). Sista steget där man fyllde i sina kortuppgifter var det korrekt belopp. Efter betalning får jag en notis på mobilen från Amex om att de dragit det dubbla, dvs 15 664 kr. Jag tänkte att de av misstag gjort en dubbeldragning men så var inte fallet, det är en dragning. I mailet jag fick från SAS står det att skatter och avgifter uppgår till 7 832 kr, men totalt belopp är det dubbla. I Electronic Ticket Itinerary är det korrekt, 3 916 kr per person.

Bara så trött på allt SAS gör fel. Det räcker med att kundtjänsten är som den är.

Visa bifogad bild 170050

Visa bifogad bild 170052
Ja, har hänt mig också. När jag ringde in så såg kundtjänst ingenting dubbelt och förstod inte vad jag menade. Men bad mig skicka in screenshots och kvitton.

Det hela slutade med att jag avbokade ändå för jag hittade bättre flyg.

Innan kundtjänst hann svara på mitt mail med kvitton och screenshots så hade jag fått allting återbetalt, dock i två steg.

Oklart hur det hade varit om jag behållit biljetterna. Men jag föreställer mig att dom kan fixa det manuellt.

Ja, har hänt mig också. När jag ringde in så såg kundtjänst ingenting dubbelt och förstod inte vad jag menade. Men bad mig skicka in screenshots och kvitton.

Det hela slutade med att jag avbokade ändå för jag hittade bättre flyg.

Innan kundtjänst hann svara på mitt mail med kvitton och screenshots så hade jag fått allting återbetalt, dock i två steg.

Oklart hur det hade varit om jag behållit biljetterna. Men jag föreställer mig att dom kan fixa det manuellt.
Samma för mig, de kunde inte se att det dragits dubbelt och har skapat upp ett ärende.

Efter vi avhandlat att fel belopp dragits skulle jag lägga till en feeder ARN-MAN. Jag hade letat upp flyg ARN-OSL-MAN med SAS men även ARN-AMS-MAN med KLM. Ville helst ha anslutningen via OSL men den hittade agenten inte i business så det fick bli via AMS. Efter det skulle han räkna ut skatter (vilket tog en bra stund). När han kom tillbaka visade det sig att skatterna skulle bli samma som innan. Jag sa att det borde bli billigare om resan startar i Sverige istället för England. Till slut räknade han om och då kom han fram till att han räknat fel och att vi skulle få tillbaka runt 2 000 kr per person. När det var klart så bad han mig gå in och kolla på bokningen på hemsidan så att allt stämde. Där låg SAS via Oslo inlagt, inte KLM via AMS som vi bestämde innan. Gick in kollade bokningsklass på flygen och ser O istället för Business Bonus. Självklart hade han felaktigt lagt in revenue-biljetter, så han fick ändra till anslutning via AMS igen.

Samtalet klockade in på 1 timme och 3 minuter (ingen kötid), jag blir så trött...

Last edited:
Jag hade en liknande händelse igår , undrar om de har lite "glappkontakt" mellan sina servrar.

Bokade en sas award från appen. Valde ett sparat kort, men inga kortdetaljer kom upp. Avbröt och började om. Nu kom kortdetaljerna fram, jag gav cvv. Den tuggade länge på betalningen och sa till sist "något gick fel, försök igen". Jag skickades ett steg bakåt, dvs till sista steget o bokning dör allt är klart. Jag kollade av bokningen, gick till betalning igen, ok: ade allt .

Ganska snart fick jag felmeddelande "bokningen redan betald" och där fastnade den en stund. Jag hann tänka att det blivit dubbelt draget men ingen bokning, men strax laddades slutsidan och bokning var klar. Ingen dubbel dragning heller.

Toppen