Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

Om jag har hört rätt så är det nu varm mat i Business på flygningar med flygtid över 2h och 45 minuter :)

Ska detta tolkas som:
a) alltid varm mat vid flygtider som är längre än 2h45 och aldrig varm mat vid flyg som är kortare än så, eller
b) alltid varm mat över 2h45 men bara ibland varm mat beroende på flygplanstyp, ugnar eller annat vid kortare flyg (alltså som det är nu)?

Detta stämmer inte, har fått det bekräftat från SAS (de som jobbar med cateringen ombord) att det som gäller är följande.

Restid 2h20 min eller mer, alltid varmt.
Undantag CPH-LHR som också är varmt
Restid kortare än 2h20min, alltid kallt.
Så man ändra från att köra kallt "in emellan" till "alltid varmt" (oavsett tid på dygnet)?

Så man ändra från att köra kallt "in emellan" till "alltid varmt" (oavsett tid på dygnet)?
Fråga inte mig, infon ovan är det jag fick som svar på påståendet att det krävs 2h45min resa.

Men tolkar det som att något alltid ska vara varmt på brickan (utöver brödet) på dessa flighter på minst 2h20min

@palmen frågar dig ändå fast mer i förtydligande hänseende. Förstår du detta som en förändring jmf med ”dag 1” eller har det varit tänkt så hela tiden? Om det är en förändring när trädde den i så fall i kraft?

@palmen frågar dig ändå fast mer i förtydligande hänseende. Förstår du detta som en förändring jmf med ”dag 1” eller har det varit tänkt så hela tiden? Om det är en förändring när trädde den i så fall i kraft?
Jag har ingen aning hur det var dag 1, men det gjordes justeringar i november. Exakt vad som ändrats i detalj har jag inte info om, men skrev lite om vad som skulle ändras när jag fick infon.

Toppen