Senaste nytt

SAS nya hemsida

passkey inlggning fungerar nu inte heller för mig. Loggar in på sas.se, slängs över till flysas.com/en i oinloggat läge.

Så där har det sett ut ibland och någon/några sekund senare ändas knappen "Log in" till inloggat läge med profilinfo. Men det händer inte nu även om man väntar länge.

Appen är inloggad, men när jag ska göra något i appen som kräver browser (tex boka en sas-award) går den i samma cirklar för auth.flysas.com och vanlig epost/lösen-inloggning.

Efter ett par försök med det får jag nu "ditt konto är spärrat, se din epost för instruktioner", men ingen epost är skickad.
Spärr-meddelandet kommer inte på desktop och sas.se
Samma beteende som jag upplevde. Hade också passkey och allt funkade fint tills för några dagar sen. Noterade också att man slängs över till flysas.com. I någon kort sekund står det loggar ut eller motsvarande i liten text. Störigt som sagt...

varken eb-nummer, epost eller passkey inloggning fungera för mig, byte av browser eller operativsystem hjälper inte.

Det går extremt snabbt att avfärda inloggningen, den hoppar till någon sida jag inte hinner se, sedan till https://www.flysas.com/en som ej inloggad

Och jag här nog till de som relativt nyligen bytt lösenord.

Sedan är det ju bara sjukt irriterande att om man använder lösenordshanterare så laddar cloudflare om, dvs så fort lösenordet läggs in i rutan så triggar det någon refresh och cloudflare får spunk och går från verifierad till overifierad. Lösenordet suddas i rutan medan cloudflare funderar på om jag är legit eller ej.
Så på mobilplattform MÅSTE man mata lösenordet från ett tangentbord.
Så har man varit duktig och gjort ett bra lösenord på sas så är det ett rent helvete att logga in med lösenord även när det fungerar.

Last edited:
Kan bara säga att jag upplever samma problem som andra, vid inloggning så redirectas jag bara till förstasidan som icke-inloggad (inga felmeddelanden). Jag har dock INTE bytt lösenord nyligen.

Lyckligtvis är jag fortfarande inloggad i appen på telefonen, men är rätt orolig för att den ska balla ur också. Gissningsvis skulle jag inte kunna logga in på nytt.

Någon som fått problemet med inloggning fixat, antingen efter kontakt med SAS eller tex en lyckat lösenords-nollstälning?
Jag kan fortsatt inte logga in, med någon metod eller någon kombination av browsers. Däremot kan en annan logga in med sitt konto från samma dator. Så det är alltså relaterat till konto och inget annat.

Grävde lite mer och vad den gör efter man loggar in är att bara göra olika utloggningar. Direkt efter inloggning gör den anrop till auth.flysas.com/..../logout?clientid=xxx med en post_logout_redirect parameter till www.flysas.com/handle-logout

Jag kan inte heller nollställa lösenord, länken "Har du problem att logga in?" leder till ett formulär där man måste uppge epost som kontot är kopplat till men något mail med återställningslänk skickas inte. Dvs det finns inget mer att göra än att vänta på att SAS hittar en lösning antar jag.

Någon som fått problemet med inloggning fixat, antingen efter kontakt med SAS eller tex en lyckat lösenords-nollstälning?
Jag kan fortsatt inte logga in, med någon metod eller någon kombination av browsers. Däremot kan en annan logga in med sitt konto från samma dator. Så det är alltså relaterat till konto och inget annat.

Grävde lite mer och vad den gör efter man loggar in är att bara göra olika utloggningar. Direkt efter inloggning gör den anrop till auth.flysas.com/..../logout?clientid=xxx med en post_logout_redirect parameter till www.flysas.com/handle-logout

Jag kan inte heller nollställa lösenord, länken "Har du problem att logga in?" leder till ett formulär där man måste uppge epost som kontot är kopplat till men något mail med återställningslänk skickas inte. Dvs det finns inget mer att göra än att vänta på att SAS hittar en lösning antar jag.
Jag har fortfarande exakt samma problem.

Mmm, och jag lyckades nu få ett återställningsmail. Återställde lösenordet och fick då följande

Skärmavbild 2025-11-12 kl. 21.23.54.png

Dvs en ny oändlig loop. Återställ lösenord -> spärrat konto, var god återställ lösenord -> spärrat konto, var god återställ lösenord -> spärrat konto, var god...
Ja, jag har testat öven den loopen.

Jag har också haft samma problem i flera dagar. Det är högst irriterande när man vill köra lite webshopping mm. Kontaktade guldsupporten som svarade med att beklaga de tekniska problemen och tacka för informationen. De har felanmält till sin IT avdelning som skulle undersöka vidare men utan prognos för när det kommer att vara åtgärdat. Jag var välkommen att ringa in för att boka eller ändra i bokningar förstås.
Det hjälper ju tyvärr inte när man vill handla några dyra prylar inför jul :(

Jag kan iallafall logga in. Men resten är ju en sorglig historia. Försökte boka resa, hittade både i app och på webb när jag sökte runt. Försökte boka på webben, som då hamnar i det vanglia "något är fel, ring istället" när jag bytte datum en sista gång (vanlig resa, så det handlar inte om sky award rate limiting den här gången). Bokade istället i appen -- efter betalningsinfo så krashar appen med "Oops! An error occurred!!! Internal Processing Error..!!!" (intressant kombination av punkter och utropstecken, känns inte som något som var meningen att dwet skulle gå ut i produktion). Därefter syns bokningen men icke biljetterad i appen - men den existerar inte alls enligt hemsidan.

Ibland undrar man om SAS ens vill sälja biljetter.

Toppen