Senaste nytt

SAS nya hemsida

Någon som vågat aktivera passkey igen? Jag har avhållit mig från dylikt riskbeteende, och sajten verkar stanna inloggad längre och bättre än tidigare med användare/lösen!!

Något udda var att jag nyss fick SMS om att checka in på en resa jag inte har bokat. Visst, någon kan ju ha matat telefonnumret fel i bokningen. I så fall någon som reser utan medlemsprofil, för vad jag minns tillåter sas inte att man reggar ett telefonnummer i sin profil om det finns på en annan profil. (kan vara ett elände när man fått nytt nummer)

Har alla haft samma fel? Att det står logging out när man försöker logga in. Jag kan fortfarande inte logga in. Det här börjar ju bli löjligt.

Har alla haft samma fel? Att det står logging out när man försöker logga in. Jag kan fortfarande inte logga in. Det här börjar ju bli löjligt.
Ja, det är så alla haft det. Löser sig först efter att SAS inaktiverar passkey på ditt konto. Därefter verkar det som att man ska akta sig för att skapa ny passkey.
(de som aldrig haft det här problemet och har en passkey berörs inte)

Ja, det är så alla haft det. Löser sig först efter att SAS inaktiverar passkey på ditt konto. Därefter verkar det som att man ska akta sig för att skapa ny passkey.
(de som aldrig haft det här problemet och har en passkey berörs inte)
Bara kört med EB-nummer och lösenord. Får kontakta supporten och se om det hjälper. Tänkte boka en massa hotell nu med dubbel intjäning av poäng. Fattar inte hur det kan ta så lång tid och åtgärda. Riktigt uselt.

Inloggningsproblemen fortsätter. Redan på gamla hemsidan brukade jag ha en hel del problem med att vara inloggad, var jag inloggad på t ex. sas.se och sedan gick till sas.no så var jag "halvt inloggad" där med diverse felmeddelanden. Samma fortsätter även nu på nya hemsidan. Det står att jag är inloggad men när det väl kommer till kritan blir det diverse felmeddelanden. Sällan har en hemsida tvingat mig använda "rensa kakor" så ofta som SAS.

En släktings konto verkar helt kaputt. Jag hjälpte honom ordna login för en månad sedan (användarnamn + lösenord). Nu när jag försöker logga in honom på sas.se så accepteras lösenordet, datorn dirigerar om till flysas.com/en och man ska logga in på nytt. Gör så och samma loop igen.

Är det någon som har ett ärende nr etc hos SAS IT, där problemet med login är löst, som jag kunde referera till?
Jag är i en cirkelkonversation med Diamond supporten, där problemet är okänt (typ) och att det kommer ta flera veckor till (ha ju bara varit en månad nu...).

Tacksam för all hjälp

Toppen