Jag försöker växla Scandic Friends-poäng till SAS Eurobonus (har tidigare gjort det framgångsrikt), men idag lyckas jag inte att byta ”växlingsriktning” på Scandics hemsida. Någon annan som haft liknande problem och kan tipsa om en lösning?
Hjärnsläpp hos mig! Tusen tack! Växlat och klart!Du gör det hos SAS.
Okej, nu så ska jag försöka göra en sammanfattning av detta.
Min bokning kostade 1163kr,
Om jag hade bokat via scandichotels.com så hade jag tjänat 3489p som Level 6 (2907 som level 4-5, 2326 för övriga)
Här kan man också använda företagskod med exempelvis fri avbokning och fri frukost
Jag bokade istället via sas.scandichotels.com och tjänade då 1089 Eurobonus (samt 545 level) vilket motsvarar 2178p hos Scandic.
Alltså om man enbart är ute efter poängen så gör man bäst i att boka direkt med Scandic.
Behöver man levelpoints på SAS så är ju detta en rätt bra deal med 46,9p/100kr (och 93,6p/100kr bonuspoäng).
Poäng istället för voucher (eller voucher) kan fås i båda fallen.
Slutligen kan väl sägas att detta bara är en datapunkt och denna gör det väl ännu mer oklart vad som gäller eftersom det står på sidan att man ska få "70 Bonuspoäng och 35 Nivåpoäng för varje 100 SEK du spenderar".
Bra fråga. Alla mina uppgifter, namn e-post osv var ifyllda redan (dock tror jag inte att jag såg medlemsnummer någon stans) och bokningen dök automatiskt upp i Scandic appen. Kan det gå automatiskt eftersom jag länkat mina konton? Jag blev ju både uppgraderad och erbjuden voucher på hotellet så det har kommit med på något sätt iaf.Jag har testat att försöka göra en bokning på Scandic via SAS portalen, men ser ingenstans man kan lägga in sitt Scandic medlemsnummer. Hur löste du det? Tänker så man har möjlighet till uppgradering. Tänkte boka imorgon när det är x3 poäng via adventskalendern.
Det slog mig nu att jag tror inte det gäller SAS portalen. Det står nämligen ”Get triple points when you book a stay via Scandic's web, app, or call center during the 48-hour Advent window.” dvs inte via SAS web utan Scandic’s.Tänkte boka imorgon när det är x3 poäng via adventskalendern.
Denna: https://sas.scandichotels.com/sv. Länkade funkade inte tidigare i fm, MEN det kan väl vara att dom menar 48h (alltså 9e och 10e dec)Det slog mig nu att jag tror inte det gäller SAS portalen. Det står nämligen ”Get triple points when you book a stay via Scandic's web, app, or call center during the 48-hour Advent window.” dvs inte via SAS web utan Scandic’s.
Alltså rent tekniskt ligger ju den sidan på scandics domän men jag menar att beskrivningen talar för att man måste ha bokat direkt med Scandic (inte via en SAS portal) och att det är 3x Scandic poäng och inte Eurobonus poäng det handlar om, för jag får ju inga Eurobonus poäng om jag bokar via deras app? Och även om kampanjen då skulle gälla även via SAS så ger det ju noll poäng till Scandic och 3 gånger 0 är ju… Men hoppas att jag har fel.Denna: https://sas.scandichotels.com/sv. Länkade funkade inte tidigare i fm, MEN det kan väl vara att dom menar 48h (alltså 9e och 10e dec)
Sant, men antar att dom uppdaterar nån länk imorrn, typ som när Hotels.com-sidan ändrades från 2x till 3x!Alltså rent tekniskt ligger ju den sidan på scandics domän men jag menar att beskrivningen talar för att man måste ha bokat direkt med Scandic (inte via en SAS portal) och att det är 3x Scandic poäng och inte Eurobonus poäng det handlar om, för jag får ju inga Eurobonus poäng om jag bokar via deras app? Och även om kampanjen då skulle gälla även via SAS så ger det ju noll poäng till Scandic och 3 gånger 0 är ju… Men hoppas att jag har fel.