Senaste nytt

[Semi-live] Till Kalifornien i Swiss First och hem i Virgin Atlantic Upper class

Virgin Atlantic ”coffin class”:

Jag visste vad som väntade och jag hade som sagt testat denna produkt tidigare. Och den är helt kass tycker jag.

Trångt

Väldigt liten plats för kudden när man ska sova

När grannen rör sig mot väggen skakar min säng/stol

Grannen på andra sidan nuddar mina fötter när han fixar med något

Väldigt lite förvaring

I sittande läge när man vill titta ut genom fönstret måste man vända sig nästan 180 grader. Och jag gillar att blicka ut genom fönstret när jag flyger. Kan göra det i timmar i vanliga fall.

MEN på de två flighter jag gjort med Virgin Atlantic har personalen varit väldigt bra. Väldigt bra service!
Håller med helt om alla synpunkterna på coffin class var klart sämsta business jag åkt men bra personal.

Håller med helt om alla synpunkterna på coffin class var klart sämsta business jag åkt men bra personal.
Intressant detta med hur utvecklingen av Business stolar har gått fort, jag flög mycket Virgin för typ 17 år sedan då var detta en av de bästa produkterna som fanns, inte provat dom sedan 2010 nu men kan förstå att man just nu rankar den stolen som sämsta business, kanske bara BA på A380 som fortfarande har yinyang config är i samma klass.

Intressant detta med hur utvecklingen av Business stolar har gått fort, jag flög mycket Virgin för typ 17 år sedan då var detta en av de bästa produkterna som fanns, inte provat dom sedan 2010 nu men kan förstå att man just nu rankar den stolen som sämsta business, kanske bara BA på A380 som fortfarande har yinyang config är i samma klass.

Ja, det är imponerande hur snabb utvecklingen har varit! Särskilt med tanke på hur lite utrymme som krävs för att installera de nya moderna stolarna. Jag jämförde en vanlig revers herringbone-konfiguration som många andra flygbolag har på sina B787-9. Många andra har 30 businessstolar mellan första och andra dörren. Virgin har 31. Skillnaden är därmed väldigt liten i hur mycket utrymme som krävs för avsevärt bättre komfort.

(Virgin har iofs sin lilla ”lounge” som förstås tar upp plats, men ändå)

Toppen