Senaste nytt

Singapore airlines vs Qatar airways business class

Behöver inte egentligen inte poängen någonstans faktiskt.. Är Diamond, Senator och Gold så det kan kvitta.
Tycker också att resorna likvärdiga i form av lay-over tid, avgångs och ankomst tid så är ej heller att beakta

Jag är egentligen enbart intresserad av sovkomfort då jag tycker att mat och service är bra på både SQ och QR.

Brukar sova gott på QR men har som sagt inte testat Q-suite och det är framförallt på den 17 timmarsresan jag vill klämma in sömnen på QR alternativet.

Är lite tveksam till SQ, brukar sova bra på A380 men har för mig att jag var sur sist jag flög A350 för att jag inte fick plats... men sanning är att jag reser hela tiden och det var 2 år sedan jag satt på SQ A350 så jag kommer inte riktigt ihåg. Därav frågan

Mycket tacksam för den input jag fått så här långt
Jag håller med om att man sover lite kasst på A350 hos SQ, man kan bara ligga åt ett håll med knäna bortsett från bulkhead där du har extremt gott om plats. Jag hade valt QR om sova är det viktiga, för där får du "hålet" för fötterna rakt fram, så du kan lägga dig mer raklång, medans på SQ måste du snedda.

Inte de du frågar om med Finniar lär va svårslaget för en större/längre kille som dig med de som är viktigt för dig på flight.

Pratar vi bara om själva on-board upplevelsen? Anledningen att jag frågar är för att jag litar långt mer på SQ i händelse av IRROPS och allmän customer service.

Inte de du frågar om med Finniar lär va svårslaget för en större/längre kille som dig med de som är viktigt för dig på flight.
Finnair är mycket bra (sätena alltså, service och mat är ju mer tveksamt) men på denna route känns det inte som ett bra alternativ.
Har dock tagit Finnair hem från både LA och Asien ett par gånger

Pratar vi bara om själva on-board upplevelsen? Anledningen att jag frågar är för att jag litar långt mer på SQ i händelse av IRROPS och allmän customer service.
Håller med om customer service och skulle man åka på 777-200LR utan Qsuite dvs med den gamla Businesskabinen är det total katastrof... har hänt mig från Maldiverna men tänker att på 17 timmars flighten borde även. QR prioritera Q-Suite.

Har iaf slutligen bestämt mig för QR, har tittat på bilder från min förra SQ resa och jag ser ut som jag bitit en citron så drog mig till minnes att jag tyckte resan hem från Shanghai via Singapore var katastrof. Jag får helt enkelt inte plats och det är ännu värre att man behöver ligga snett med huvudet halvvägs uppe på ryggstödet. Det funkar helt enkelt inte på A350, tyvärr

Brukar sova gott på QR men har som sagt inte testat Q-suite och det är framförallt på den 17 timmarsresan jag vill klämma in sömnen på QR alternativet.

Om du brukar sova gott på QR - då skulle jag gissa att du kommer sova mycket bra i Q-Suite. De är större och när man stänger dörren mycket lungt.

Du kan ju inte sova 6 + 16 timmar, då tycker jag ju att det är mycket bra på QR var man kan bestille typ vad som hälst de har på menun när man nu tycker. Även om du har ätit på flygplatsen kan det ju ibland vara bra med en snack. Men kanske SQ också gör det.

Om du brukar sova gott på QR - då skulle jag gissa att du kommer sova mycket bra i Q-Suite. De är större och när man stänger dörren mycket lungt.

Du kan ju inte sova 6 + 16 timmar, då tycker jag ju att det är mycket bra på QR var man kan bestille typ vad som hälst de har på menun när man nu tycker. Även om du har ätit på flygplatsen kan det ju ibland vara bra med en snack. Men kanske SQ också gör det.
Man kan inte äta huvudmåltider när man vill på SQ men dem har en expansiv ”äta när man vill” meny utöver sina två måltider.

Toppen