Senaste nytt

Star Alliance i business till Mauritius?

Nu är varken LHR eller CDG några trevliga flygplatser att göra byte på så försök istället hitta via FRA eller MUC.
Fast det finns iaf riktigt trevliga lounges där. United LHR loungen är definitivt en upplevelse, speciellt för någon som aldrig annars får använda lounges.

Håller absolut med vad det gäller CDG, men LHR är i mina ögon inte alls dåligt för byte - så länge man har gott om tid såklart och inte är dåligt till fots.

Om det är första gången i business så kommer de älska Turkish. "Riktig" business redan från ARN, trevlig lounge på IST, bekväma parsäten på deras widebody och god mat.

Visa bifogad bild 95116

Om de vill besöka t.ex. Kapstaden några dagar så boka till MRU och hem från CPT. Köp enkelbiljett mellan. 30000 poäng i business med South African som flyger widebody från MRU.

@MartinH Det vart de flygen du hittade(men via FRA istället för OSL), passade tydligen väldigt bra. Så tack för hjälpen! Nu är det bara det lilla krånglet med att boka sittplats med Turkish Airline. Men hittade en tråd om det här, så får bara ringa in till dem.

När jag åkte dit för ett antal år sedan var det med South African Airways (SAA). Nerresa ARN-CDG-JNB-MUR och hem MUR-JNB-LHR-ARN. Europa flygningarna med SAS. SAA har en bra business med bra service och god mat samt utsökta viner.

Nu är varken LHR eller CDG några trevliga flygplatser att göra byte på så försök istället hitta via FRA eller MUC.

Bästa är om man hittar direkt från Europa till Mauritius. Det har jag åkt med BA men BA har tyvärr flyttat denna linje till LGW flygplatsen och att byta mellan LHR och LGW är definitivt inget jag rekommenderar.
Nja. LHR T2 som det skulle bli i det fallet är inte alls dåligt.

Gissar att du åkte via T3 då det begav sig för dig och där kan det vara lite jobbigt om man har otur..

Nu är det väl inte aktuellt för er del men undvik Austrian economy. Äldste sonen med familj reste med dem dit förra året. Bedrövligt enligt honom.

Nu är det väl inte aktuellt för er del men undvik Austrian economy. Äldste sonen med familj reste med dem dit förra året. Bedrövligt enligt honom.

Vad var det specifikt som var bedrövligt med dem? Jag har åkt ekonomi, men det var några år sedan, och då tyckte jag inte att de stack ut åt något håll.

Vad var det specifikt som var bedrövligt med dem? Jag har åkt ekonomi, men det var några år sedan, och då tyckte jag inte att de stack ut åt något håll.
Bara förmedlar hans synpunkter. De har nu varit på Mauritius två jular i rad . Först Austrian economy, året därpå TUI.
På TUI förbeställde de mat samt benutrymme. Enligt honom bägge i samma prisläge och totala service upplevelsen var avsevärt bättre på TUI mat, cabinbesättning, bekvämlighet osv. Måste erkänna att det förvånade mig, men han flyger en hel del i tjänsten så han bör veta vad han talar om.
Nu helt annat. Flyga via J-burg med South African hade varit mitt val. Utöver att de är bra att flyga med så några dagar med utflykt till till djur reservat blir en x-tra bonus.

Toppen