Senaste nytt

Till Singapore och Kuala Lumpur med Turkish Airlines i Business Class

Fin fint reportage! Ska själv åka Turkish i C till Bangkok med familjen i januari 2014. Funderar på en kortare recension på temat long haul i business med barn. Har gjort det förr men det kan kanske vara intressant för den relativt stora skaran medvetna resenärer med barn.

Sedan fick Mattias i posten ovan till en klockren kommentar i sin sista mening i inlägget.....för oss ordvitsare alltså.

Tock

Väldigt bra reportage @Jonas C. Håller med om att det är inte många som slår TK när det gäller mat. Däremot kan man inte säga det samma om servicen. Min erfarenhet är 80/20.

Loungen i Istanbul tycker jag är bättre än många men som du också säger så är det alldeles för mycket folk. Men det kan jag leva med för matens skull :)

Maten på TK = Do & Co, Samma catering som Austrian som i mitt tycke haft bäst mat i många år, särskilt i C på longhaul. Valt att åka Austrian enkom för maten ett flertal gånger istället för LH. Lite omväg ARN - VIE - PEK men vad gör man inte :) Austrians gamla kabin däremot är ingen skönhet för ögat, snarare rent anskrämlig.

Tack Jonas C för en fantastisk reportage.

Maten på TK = Do & Co, Samma catering som Austrian som i mitt tycke haft bäst mat i många år, särskilt i C på longhaul. Valt att åka Austrian enkom för maten ett flertal gånger istället för LH. Lite omväg ARN - VIE - PEK men vad gör man inte :) Austrians gamla kabin däremot är ingen skönhet för ögat, snarare rent anskrämlig.
Vad gör man inte för att se flygvärdinnor med röda strumpor? ;) (Det var ett tag sedan när jag flög med Austrian sist...)

Tack för era kommentarer!

Snyggt reportage. Kan ju nämna att man får champagne innan avgång också om man säger till, dock har de aldrig den på brickan. :) TK är helt klart bra när allt funkar, men vid irrops är det inget roligt att ha med dem att göra.

Jag tänkte faktiskt lite på det häromdagen, och med tanke på hur usel deras kundtjänst är så vågar jag inte föreställa mig hur de skulle sköta IRROPS. Tycks vara lite Ryanair stuk på dem…

Kvalitetsreportage! Konfigurationen 2-2-2- virker lidt klemt? Warzawa er åbenbart stedet man skal rejse til/fra for at få gode deals med TK. Selv købte jeg JNB-IST-WAW ToR efter at du, Jacob C, spottede denne unikke deal til os på BC.se for under 1000 euro. Nu bliver jeg helt "sugen" efter at rejse med TK i C, men må vente til 2014. Godt at vide der er hvilerum i IST. Tak, igen! Skal forsøge at lave en mindre reportage for atter at tage pulsen på TK, der åbenbart svinger lidt i produktet. PS. Du må godt være lidt mere kritisk, du er altid forrygende positiv :)

Tackar! Jag hade turen att få ett blockerat gångsäte både på ut och hemresa så jag kan inte svara på om 2-2-2 konfigurationen kändes trång. Men i vanliga fall brukar jag inte ha något problem med att klättra över en stolsgranne.
Jag kan nog ha varit lite för positiv, men detta främst då det inte uppstod några problem under resan.

Tack för ett mycket välskrivet och trevligt reportage. TK lyckades visst leverera denna gång.
Precis som du var med om fick jag också uppfattningen att CC inte brydde sig nämnvärt att passagerarna stod upp i mittgången under landning. Eller t ex. fällde ner sin business stol i sovläge vid start. Vet inte om det hände när du också flög?

Lustigt (och dåligt utav den turkiska) man att ryta till när det faktiskt visade sig att han reste i economy. Sådant kan göra mig så trött och arg. Mind your own business säger jag.

Vid start så hade de flesta sina stolar uppfällda. Det var dock en del barn i kabinen som sprang runt under taxi, samt innan landning. Jag misstänker att herren måste ha trott att jag reste i Economy och trängde mig i kön, kanske för att jag bar t-shirt…

Väldigt bra reportage @Jonas C. Håller med om att det är inte många som slår TK när det gäller mat. Däremot kan man inte säga det samma om servicen. Min erfarenhet är 80/20.

Loungen i Istanbul tycker jag är bättre än många men som du också säger så är det alldeles för mycket folk. Men det kan jag leva med för matens skull :)

Jag kan mycket väl tänka mig att servicen i normala fall är sämre, och att jag hade ganska tur med besättningen på mina resor. Maten i loungen var helt klart god, och jag får nog göra ett till besök och försöka utforska den ordentligt. Jag han till exempel inte smaka på pizzorna ;)

Har inte du gjort det?? Jag går in till loungen nästan bara bara pga dessa "pizzor" :p

Jag satt mestadels i ett avskilt hörn och drack vatten under mina besök. Med undantag för enstaka provsmak av kebab bitarna på utresan och frukostpanninin på hemresan. Men nästa gång jag har vägarna förbi så ska jag testa deras lahmacun :)

Trevlig rapport med bra bilder Jonas!

Mycket bra reportage. Tack!

Tack så mycket!

Toppen