Senaste nytt

[Tveksamt hur mycket live detta blir] En Kristi Himmelsfärdsresa med fokus på resa

Så lite summering av långhelgen som gick i resandets tecken:

Båda tågresorna var mycket trevliga och jätteroliga att göra och få vara med om!
Roligt och intressant att se skillnaderna mellan folket i ffa Paris och London när man kommer så direkt från ena till den andra staden.
Lufthansa slår rekord i förutsägbarhet - eller är de alltid såhär förutsägbara?

Tycker jag det var värt resan? Definitivt!!
Skulle jag göra om den? Inte nödvändigtvis, nu har jag bockat av detta från min bucket list, och det finns andra snabbtåg att åka, typ i Italien, Spanien, Japan... Å andra sidan så har jag fför mig att jag sa ungefär samma sak efter att ha varit på min första bilsalong i Geneve, att det behöver inte bli nädvändigtvis fler, och jag har hittills varit iväg på ytterligare två bilsalonger i Geneve så man skall nog inte säga aldrig...

Dricker du amerikansk öl när du är i England? :)
<Harkel><harkel> Alltså... det blev bara så... ;) Första ölen var en pumpale som det bör vara, men sedan hade de inge fler roliga pumpales och den här är bra...
Jag uppskattar för övrigt det raka och ärliga sättet att kommunicera i Storbritannien. Till en början kan det vara lite av en kulturkrock men det uppskattas snabbt då man löser problem och dispyter snabbt. Därefter är allt avklarat och man kan gå vidare. Sedan behöver man inte fundera så mycket om det blev rätt inte då man redan vet var alla står.
Intressant iakttagelse! För min erfarenhet är den diametralt motsatta, och det verkade även britterna själva tycka. Man kan inte / säger aldrig nej utan lindar in och mjukar upp och jag som mottagare behöver verkligen vara på tårna för att förstå vad de verkligen säger. Som exempel, om en britt tycker att en föreslagen ide verkligen är skitdålig så säger de inte att iden är dålig utan "we will definately take that proposal under consideration" eller något liknande.

Kommer till Heathrow, checkar in och passerar genom Fast Track där jag var i stort sett ensam, tar en snabbsväng förbi ett par butiker för att försöka köpa beställningar jag fått med mig hemifrån innan jag går in i Lufthansa-loungen. Jag orkade inte ta mig bort till finloungerna, och Senatorloungen funkade riktigt bra.

Förrätt (vildsvampssoppa) + Huvudrätt (Biff Bourgogne) med ett franskt rött till

Följt av efterrätt (någonting med jordgubbe, gott) samt kaptenslöjtnant och kaffe
Kaptenlöjtnant! Det var inte igår, tack för påminnelsen.

Toppen