Senaste nytt

Upgrade från Economy till Business på Finnair

jimpan343

Medlem
Läser https://www.finnair.com/dk-en/finnair-plus/collect-and-use-avios/use-avios-on-travel-class-upgrade
En upgrade från Premium till Business kostar 20000 Avios till/från Dubai.
Vi är 3 i sällskapet.

Hittar inga awardtickets på angivet datum. Testade följande, försökte köpa 8 business och det gick bra man kommer vidare. Det betyder det finns lediga businessbiljetter. Dock är avgång om 2 månader så de kan ju säljas slut.

Hur stor chans brukar det vara att man lyckas få till uppgraderingen hos Finnair? Jag är nyregistrerad utan någon vidare status. När vet man om den gått igenom?

Fråga nummer två, om man budar för 3 kan de acceptera 2 av 3 och neka sista eller är det alla 3 versus inget?

Om de finns 8 biljetter kvar 72h innan avgång är sannolikheten rätt god, men jag har varit med om halv-tom business kabin och min waitlist gick ändå inte igenom. Men de flesta gånger när BC kabinen gått väldigt tom har min waitlist gått igenom. Om de är så många platser kvar som du försöker uppgradera, så har jag bara en enda gång fått igenom en waitlist där man i princip kniper sista platserna, normalt är de då kört.

Som jag förstår de om ni är bokade på en biljett alla tre och du försöker uppgradera alla tre, så är de alla eller ingen.

Finnair har ett fönster när de assignar alla upgrades, tror de är 37h eller nått sånt, men de kan variera, jag har fått igenom waitlist månader innan ibland, vet ej varför.

Toppen