Skatterna för Finnair Milano-Helsingfors-Köpenhamn var 314 kronor.Slutet på min nästa bokade resa är bokad med Finnair Milano-Helsingfors-Köpenhamn.
Blir det mindre skatter om jag ändrar detta till Milano-London-Köpenhamn med British Airways istället?
Finnair verkar ta ut mycket bränsletillägg.
Det är inget konstigt. Det är med UK APD att göra.En sak märkt med USDM bokningar är att det inte är dyrare att flyga via London men det kostar drygt 1000 kronor extra att påbörja sin resa där.
Det är inget konstigt. Det är med UK APD att göra.
Air Passenger Duty UK | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
Om det är bara 1.000 SEK dyrare, flyger du inte så långt till första stopover eller till desination alternativt du flyger i Economy class.
MPM mässigt är routing San Francisco-Tokyo-Hong Kong-Singapore-Hong Kong OK men det räknas som Backtracking.Antar att denna resan bryter mot reglerna, men tror ni det finns en chans att man far till den?
HKG-HND-SFO-HND-HKG-SIN-HKG
Tanker da framst pa den sista avstickaren HKG-SIN-HKG.
Maximum Permitted Mileage
HKGSFO-YY 26FEB15
TICKETED POINT SURCHARGES APPLY.
GI M 5M 10M 15M 20M 25M
MPM AT 14420 15141 15862 16583 17304 18025
MPM PA 8298 8712 9127 9542 9957 10372
Någon trollkarl sa: "There never was much hope, just a fools hope"Antar att denna resan bryter mot reglerna, men tror ni det finns en chans att man far till den?
Tyvarr maste jag stanna i HKG en natt (farre an 24 timmar dock) efter HND, och sedan ar planen att flyga vidare till Singapore och dumpa sista benet tillbaka till HKG.MPM mässigt är routing San Francisco-Tokyo-Hong Kong-Singapore-Hong Kong OK men det räknas som Backtracking.
Jag vet inte om det gäller för USDM men några FFP förbjuder att passera avreseort och resa vidare.
Om du ändrar San Francisco-Tokyo-Hong Kong-Singapore-Hong Kong till San Francisco-Tokyo-Singapore-Hong Kong kan du kringgå detta problem (om det finns).
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Kod:Maximum Permitted Mileage HKGSFO-YY 26FEB15 TICKETED POINT SURCHARGES APPLY. GI M 5M 10M 15M 20M 25M MPM AT 14420 15141 15862 16583 17304 18025 MPM PA 8298 8712 9127 9542 9957 10372
Någon trollkarl sa: "There never was much hope, just a fools hope"![]()
Om det inte vore för det högre priset till Singapore hade du ju kunnat avsluta resan där med en open jaw.Tyvarr maste jag stanna i HKG en natt (farre an 24 timmar dock) efter HND, och sedan ar planen att flyga vidare till Singapore och dumpa sista benet tillbaka till HKG.
Det konstiga ar att South Asia - North America kostar 140k miles, medan North Asia - North America kostar 100k miles (och Australia - North America endast 120k). Darfor vill jag paborja och avsluta min resa i HKG.
Far prova det. Annars far man redeema lite Krisflyer miles till och fran HKG (i Suites!) kanske...Om det inte vore för det högre priset till Singapore hade du ju kunnat avsluta resan där med en open jaw.
Fast du kan ju alltid chansa.
Kanske missar de att Singapore är i South Asia.![]()