Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

En sak märkt med USDM bokningar är att det inte är dyrare att flyga via London men det kostar drygt 1000 kronor extra att påbörja sin resa där.
 
Slutet på min nästa bokade resa är bokad med Finnair Milano-Helsingfors-Köpenhamn.
Blir det mindre skatter om jag ändrar detta till Milano-London-Köpenhamn med British Airways istället?
Finnair verkar ta ut mycket bränsletillägg.
Skatterna för Finnair Milano-Helsingfors-Köpenhamn var 314 kronor.
 
Jeg bookede faktisk følgende for kun $280,01- i skatter mens US Airways stadig var Star Alliance.
LHR-PEK: CA F
PEK-ICN: CA C
ICN-TPE: BR C
TPE-NRT: BRC
NRT-SIN: UA F
SIN-MNL: SQ C
MNL-BKK: TG C
BKK-LHR: TG F
 
Det är inget konstigt. Det är med UK APD att göra.
Air Passenger Duty UK | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Om det är bara 1.000 SEK dyrare, flyger du inte så långt till första stopover eller till desination alternativt du flyger i Economy class.

Jag tror det var ungefär 4000 sek iskatter ifall jag började resan i London mot 2300 annars.
Så ok det var 1700 sek som skilde. Ifall man behöver spara på flygsträckan till London för att få ihop sin resa kan det ju vara värt det.
Jag tror att man kan boka en resa med 10 flygsträckor med USDM, iallafall 9, fast reglerna säger 8.
 
Antar att denna resan bryter mot reglerna, men tror ni det finns en chans att man far till den?

HKG-HND-SFO-HND-HKG-SIN-HKG

Tanker da framst pa den sista avstickaren HKG-SIN-HKG.
 
Antar att denna resan bryter mot reglerna, men tror ni det finns en chans att man far till den?

HKG-HND-SFO-HND-HKG-SIN-HKG
Tanker da framst pa den sista avstickaren HKG-SIN-HKG.
MPM mässigt är routing San Francisco-Tokyo-Hong Kong-Singapore-Hong Kong OK men det räknas som Backtracking.

Jag vet inte om det gäller för USDM men några FFP förbjuder att passera avreseort och resa vidare.
Om du ändrar San Francisco-Tokyo-Hong Kong-Singapore-Hong Kong till San Francisco-Tokyo-Singapore-Hong Kong kan du kringgå detta problem (om det finns).

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Kod:
Maximum Permitted Mileage
HKGSFO-YY 26FEB15

TICKETED POINT SURCHARGES APPLY.
    GI      M        5M       10M       15M       20M       25M

MPM AT  14420     15141     15862     16583     17304     18025
MPM PA   8298      8712      9127      9542      9957     10372
Antar att denna resan bryter mot reglerna, men tror ni det finns en chans att man far till den?
Någon trollkarl sa: "There never was much hope, just a fools hope" :)
 
MPM mässigt är routing San Francisco-Tokyo-Hong Kong-Singapore-Hong Kong OK men det räknas som Backtracking.

Jag vet inte om det gäller för USDM men några FFP förbjuder att passera avreseort och resa vidare.
Om du ändrar San Francisco-Tokyo-Hong Kong-Singapore-Hong Kong till San Francisco-Tokyo-Singapore-Hong Kong kan du kringgå detta problem (om det finns).

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Kod:
Maximum Permitted Mileage
HKGSFO-YY 26FEB15

TICKETED POINT SURCHARGES APPLY.
    GI      M        5M       10M       15M       20M       25M

MPM AT  14420     15141     15862     16583     17304     18025
MPM PA   8298      8712      9127      9542      9957     10372

Någon trollkarl sa: "There never was much hope, just a fools hope" :)
Tyvarr maste jag stanna i HKG en natt (farre an 24 timmar dock) efter HND, och sedan ar planen att flyga vidare till Singapore och dumpa sista benet tillbaka till HKG.

Det konstiga ar att South Asia - North America kostar 140k miles, medan North Asia - North America kostar 100k miles (och Australia - North America endast 120k). Darfor vill jag paborja och avsluta min resa i HKG.
 
Tyvarr maste jag stanna i HKG en natt (farre an 24 timmar dock) efter HND, och sedan ar planen att flyga vidare till Singapore och dumpa sista benet tillbaka till HKG.

Det konstiga ar att South Asia - North America kostar 140k miles, medan North Asia - North America kostar 100k miles (och Australia - North America endast 120k). Darfor vill jag paborja och avsluta min resa i HKG.
Om det inte vore för det högre priset till Singapore hade du ju kunnat avsluta resan där med en open jaw.
Fast du kan ju alltid chansa.
Kanske missar de att Singapore är i South Asia.:)
 
Toppen