Senaste nytt

Wings onboard courier

Körde ett onboard courier jobb idag. Jag tackade ja eftersom det skulle vara SAS till LHR. Planen ändrades lite senare och blev istället Norwegian till LGW. Morgonavgång och hämta upp gods på ARN kl 05:00 för att exportklarera hos tullen. Planet gick vid 07:00 och landade ca 08:30. Klockan 08:50 var jag hos brittiska tullen där jag fastnade i 4,5 timmar pga saknad dokumentation från importören. Mitt pass fast hos tullen och inget annat att sitta på än en hård träbänk. Mitt planerade flyg hem gick kl 13:00 vilket jag missade, blev ombokad till 17 flyget istället. Inte värt för några hundra €. Det enda positiva är att jag matchade mot Norwegian för någon vecka sedan och det blir nu förlängt 1 år, har iofs inte flugit Norweigan på säkert 10 år så jag inte riktigt vad jag skall med det till
 
Ouff den HÄR hade varit riktigt nice! Vet inte hur man kommer hem dock. :p
 

Attachments

  • Screenshot_20251217_123544_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20251217_123544_WhatsApp.jpg
    379,1 KB · Visningar: 167
Springa ner och doppa foten sen hemåt igen. :)

Ni som har erfarenhet av dessa, hur flexibla är de med hemresan (under förutsättning att man inte har något annat gods som ska transporteras åt andra hållet)?
Dvs, i exemplet ovan där man kom fram till Freeport 20 december, hade det varit möjligt att begära att hemresan bokas i början av januari istället för nästa dag (givetvis skulle man då få stå för hotell själv)? Då blir det ju lite mer attraktivt om man kan få en billig/gratis semester på det sättet.
 
Undrar hur det blir med detta och de nya inresereglerna i USA...
Det är väl i sig inga nya regler för inresa? De pratar om att ändra reglerna för esta, men när man väl har fått sitt esta ska väl samma regler gälla?

Men för att jobba med package delivery krävs väl redan tidigare ett riktigt business visa, och där ändras inget?
 
Toppen