Senaste nytt

Wings onboard courier

Det blir väl omöjligt att undvika immigration och tullbehandling i USA, så det är ju en intressant fråga. Hittar inget när jag söker på "transit" på cbp.gov.
Transit finns väl inte sedan tidigare heller. Det gjordes experiment med att införa det på ett par flygplatser men det har varit väldigt tyst om det på sistone så jag gissar att man inte gick vidare efter experimenten.

Jag som tagit resan (Ifall den blir confirmed av kund). Blir inte resa via USA pga tullregler.

Ni som har erfarenhet av dessa, hur flexibla är de med hemresan (under förutsättning att man inte har något annat gods som ska transporteras åt andra hållet)?
Dvs, i exemplet ovan där man kom fram till Freeport 20 december, hade det varit möjligt att begära att hemresan bokas i början av januari istället för nästa dag (givetvis skulle man då få stå för hotell själv)? Då blir det ju lite mer attraktivt om man kan få en billig/gratis semester på det sättet.

De är flexibla. Nu har jag intet testat sådär länge - men i detta fallet så bad jag om att få stanna för att komma hem 23e, mao dagen innan julafton. Inga problem.

Toppen