Jag har aldrig ens sett en bussgate i Stavanger, och alla vanliga Schengengaterna kommer man rätt ut på airside från. Borde inte vara ett problem med vändande flygKan man ta vändande kärra tillbaka i Stavanger? Kommer man airside?
Är den typen av MR verkligen så attraktiv med Finnair och vilket bonusprogram ska man då kreditera? Finnair Plus nivåer nås väl enbart med nivåpoäng/Tier Points (som baseras på spendering och nivåbonus vid intjäning AY -> AY) och inte antal flyg? De Oneworld-program som möjliggör nivåintjäning via antal segment som jag känner till, BA och Iberia, räknar bara segment på det egna bolaget, inte Finnair.Kan man ta vändande kärra tillbaka i Stavanger? Kommer man airside?
Yes, men den linjen hade rätt ofördelaktig tidtabell (avgång typ 12 från Stockholm och 14 från Stavanger).Kul att Finnair öppnar en direktlinje Stockholm - Stavanger. SAS hade ju det länge (tror den försvann 2024) och de gånger jag flög med SAS direktlinje var det alltid mycket passagerare.
Absolut är det så, tänkte mera på själva flygplatsen. Har ej besökt StavangerÄr den typen av MR verkligen så attraktiv med Finnair och vilket bonusprogram ska man då kreditera? Finnair Plus nivåer nås väl enbart med nivåpoäng/Tier Points (som baseras på spendering och nivåbonus vid intjäning AY -> AY) och inte antal flyg? De Oneworld-program som möjliggör nivåintjäning via antal segment som jag känner till, BA och Iberia, räknar bara segment på det egna bolaget, inte Finnair.
Jag tänker att några extra korta segment med Finnair från Arlanda lämpligen går till Helsingfors, med en turnaround på någon timme, så man kan använda sig av Pier Zero eller Finnair-loungerna?
Men väldigt kul att Finnair öppnar nya linjer från Sverige!
OT, men stan är värd ett besök. Speciellt sommarmånaderna. Populär kryssningsdestination där man kommer på morgonen och åker på kvällen.Absolut är det så, tänkte mera på själva flygplatsen. Har ej besökt Stavanger