Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Statusmatchade SAS Guld mot Senator under 2024 kampanjen. Kommer inte återkvalificera mig för Senator status. Någon som vet om man faller inom ramen för ’soft-landing’ och automatiskt får Frequent Traveller status från och med 1 mars 2026?

Statusmatchade SAS Guld mot Senator under 2024 kampanjen. Kommer inte återkvalificera mig för Senator status. Någon som vet om man faller inom ramen för ’soft-landing’ och automatiskt får Frequent Traveller status från och med 1 mars 2026?
Deras standard förfarande är soft landing, borde gälla även efter en status match. Du kan även betala 2500 EUR och förlänga SEN.

Gjorde detsamma och kommer heller inte kvalificera mig. Men har flugit en del SA under året, främst i Economy, och har haft jäkligt fin nytta av statusen och skulle gärna förlänga. Men inte för EUR 2.500. Fick nåt mail om att e-vouchers gick att använda i statussyfte men jag har kass koll på M&M och kunde inte värdera. Någon som är bättre insatt som kan ge en hint om hur mycket en sån inlösen skulle ge och vad det skulle betyda på statusskalan?

Gjorde detsamma och kommer heller inte kvalificera mig. Men har flugit en del SA under året, främst i Economy, och har haft jäkligt fin nytta av statusen och skulle gärna förlänga. Men inte för EUR 2.500. Fick nåt mail om att e-vouchers gick att använda i statussyfte men jag har kass koll på M&M och kunde inte värdera. Någon som är bättre insatt som kan ge en hint om hur mycket en sån inlösen skulle ge och vad det skulle betyda på statusskalan?

Jag läste inte så noga, men har för mig det var en rak konvertering som gav typ 40-50 poäng per voucher. Kanske värt om man är nästan i mål.

Det ger endast 100 QP så du behöver vara 9/10 av vägen på egen hand redan.

Jag var lite kort för behålla senator men fick in de sista 400 poängen genom att klimatkompensera ett par flyg redan gjort, tror det var ca 500 EUR det kostade mig

Senator är definitivt inte prisvärt. Förmånerna är få och trista, och står inte alls i paritet med hur mycket det ’kostar’ att uppnå statusnivån. Reser man mycket i tjänsten och får det mer eller mindre ’på köpet’, så javisst men annars hade jag aldrig satsat på att behålla.

Senator är definitivt inte prisvärt. Förmånerna är få och trista, och står inte alls i paritet med hur mycket det ’kostar’ att uppnå statusnivån. Reser man mycket i tjänsten och får det mer eller mindre ’på köpet’, så javisst men annars hade jag aldrig satsat på att behålla.
Det större problemet med programmet om man ska ska tro massorna på vielfliegertreff.de är att awardresorna är oerhört devalverade. Upplevelsen verkar vara att de saftiga avgifterna för award-bokningar ej står i paritet med jobbet att införkaffa poängen. Jag har självt inte gjort en awardbokning med LH-gruppen på nära 10 år så jag har ej hängt med i utvecklingen men när jag kollar dummy bookings på M&M site så verkar det vara ett legitimt klagomål.

Toppen