Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Så blev det inte åt mig, åt mig blev det enligt vad SAS skriver ovan. Statuspoängen kom visserligen många veckor senare men var daterade på dagen för inköp och hade i ditt exempel alltså kommit i december men räknats i november. Så jag skulle akta mig för att göra på det sättet i en brytpunkt och räkna med att man får det på nya perioden.

Blir svårt det där, beställde mina sista bollar 7 november och fick mina statuspoäng 7 december, brytpunkt 1 december så blev rätt för mig.

Blir svårt det där, beställde mina sista bollar 7 november och fick mina statuspoäng 7 december, brytpunkt 1 december så blev rätt för mig.
Frågan var om stegen och precis det som står på FAQ gäller. Steget datumet blir när du har gjort det.
Så vill du ha CT 2025 kan du köpa nånting den 31 december och det skulle gå bra (skulle inte riskera det, men så säger regeln).

Däremot level poäng kommer efter CT faktisk blir bekräftat, typ några dagar efter.
Så om man köper nånting den 31/12, det tar 30 dagar för att steget att synas på kontot (typ 30/1) men steget syns på köpets datumet (31/12). Men CT bekräftas några dagar efter 30/1 och level poäng kommer på kontot efter det, så i det här fallet poängen kommer under 2026 och inte 2025.

Så blev det inte åt mig, åt mig blev det enligt vad SAS skriver ovan. Statuspoängen kom visserligen många veckor senare men var daterade på dagen för inköp och hade i ditt exempel alltså kommit i december men räknats i november. Så jag skulle akta mig för att göra på det sättet i en brytpunkt och räkna med att man får det på nya perioden.

Jag ber om ursäkt, jag blandar ihop mina inköp i online shopen med detta. När jag kontrollerar så köpte jag laundry sheets för att komma upp i 10 steg 7/10 och fick poängen 6/11!

Toppen