Senaste nytt

Tur och retur Arlanda-Auckland i business (Air New Zealand på en sträcka)

Fin vy in över skärgården och hufvudstaden :)
20170727_081504.jpg

Finns definitivt många andra etablerade bolag som ligger nivåer under vad Air New Zealand levererar

Jag flög nyligen Air New Zealand, Singapore till Auckland (Dreamliner). Det var det bästa businessklassflyget jag har haft för länge. Det var så skönt att sova efter dom hade bäddat madrassen, jag sov alldeles för mycket och hann inte jobba. Maten var riktigt bra och hela kabinen kändes fräsch och fin. Och som andra har också noterat, personalen var höjdpunkten, så trevliga och äkta och hela tiden tillgängliga utan att vara på något sätt jobbiga. Synd bara att det går inte att flyga med dom oftare.

Lufthansa first serverar vitlöksbröd :)
Bra att veta! Då
Jag flög nyligen Air New Zealand, Singapore till Auckland (Dreamliner). Det var det bästa businessklassflyget jag har haft för länge. Det var så skönt att sova efter dom hade bäddat madrassen, jag sov alldeles för mycket och hann inte jobba. Maten var riktigt bra och hela kabinen kändes fräsch och fin. Och som andra har också noterat, personalen var höjdpunkten, så trevliga och äkta och hela tiden tillgängliga utan att vara på något sätt jobbiga. Synd bara att det går inte att flyga med dom oftare.
Kul! Ja, lite synd att de är så långt bort. Fick du nöjet att testa deras lounge i Auckland också?

Avrundar nu min rapport hemma från soffan.

Från SQ flyget SIN-DME-ARN blev det inte så mycket bilder. Var rätt trött både på dricka och mat vid det här laget. Tog på det som såg intressant ut :)

20170726_194352.jpg
20170726_200038.jpg
20170727_024710.jpg

Angående kabinen i A350-900 så är sätena väldigt lika B777-300. Samma hårda och faktiskt inte så bra madrass, som flera varit inne på.

Det som glatt överraskade mig var att på det här flyget var kabinpersonalen väldigt bra! Öppna och hade tid att småprata lite även fast kabinen var nästan full. Fortfarande lika proffsiga i sitt förfarande.

På denna flygning fick alla ett litet resekit som visas nedan här.

20170727_104229.jpg

Att gå av på DME var ju ingen höjdare. Vid det här laget ville jag bara hem :)

Att loungen där såg rätt tråkig ut, för mig osökt in på en liten rangordning av de lounger jag besökte under resan. Kommer inte gå in på varför ordningen blir som den blir, utan går bara på känslan jag har nu efteråt.

1:a och tillika bästa loungen är Star Alliance Gold på LAX.
2:a är Air New Zealand på AKL.
3:a Lufthansas Business Lounge på FRA.
4:a Silver Kris Business Lounge Changi.
5:a SAS Business Lounge ARN (eller iaf den man kommer in med EBS i).
6:a Den lounge på DME som SQ använder (glömde kika på namnet av någon outgrundlig anledning :D).

Med det tackar jag alla som läst och kommenterat. Hoppas det var en okej första reserapport :)

Angående kabinen i A350-900 så är sätena väldigt lika B777-300. Samma hårda och faktiskt inte så bra madrass, som flera varit inne på.
Är säterna på Airbus A350 lika som på deras Boeing 777-300 (utan ER) eller på deras Boeing 777-300ER?
Om jag kommer ihåg, de har angled-lie flat stolar i Business class på deras Boeing 777-300 (utan ER).

Bilden var från Boeing 777-200 men det är samma modell av stolen som på Boeing 777-300 (utan ER).
singapore-airlines-business-sin-pek_23-jpg.15092

(Foto: Dr. Miles)

Är säterna på Airbus A350 lika som på deras Boeing 777-300 (utan ER) eller på deras Boeing 777-300ER?
Om jag kommer ihåg, de har angled-lie flat stolar i Business class på deras Boeing 777-300 (utan ER).

Bilden var från Boeing 777-200 men det är samma modell av stolen som på Boeing 777-300 (utan ER).
singapore-airlines-business-sin-pek_23-jpg.15092

(Foto: Dr. Miles)
B777-300ER ska det vara. Skrev nog det tidigare i tråden, men missade här :)

Toppen