Tjatat om det förut men tycker problemet och märkliga är USA. Att Köpenhamn har varit, är, och kommer förbli SAS huvudsakliga hub har jag inga som helst problem med trots att jag till 95% flyger till Stockholm. Ser det som naturligt och rätt ur många aspekter. Framförallt uppenbarligen rätt ekonomiskt med tanke på flytten/nedläggningen av Los Angeles, Toronto, Hong Kong, Miami, Chicago för att nämna SAS relativt nyligen, finns en mängd till om man tar andra bolag. Kan inte direkt komma på någon motiverad linje som saknas inom Europa och Norden men flyger å andra sidan sällan inom Europa så finns väl säkert luckor som kan fyllas. Men finns det ärligt talat någon linje eller frekvens som objektivt sett känns helt åt helvete fel?
Möjligt att någon mer leisurelinje skulle kunna gå från Stockholm men får väl hoppas att SAS har gjort sin analys.
Stora sorgebarnet är att det fortfarande är 1*EWR, med obefintliga connections, som är enda långlinjen.
Det är klart att man tycka att Stockholm borde ta upp kampen med Helsingfors österut eller försöka ”skapa” en marknad men med tanke på att det inte blev någon korrupt stat med oändliga resurser som ny ägare är nuvarande situation på intet sätt förvånande eller befängd.