Senaste nytt

Ditt reseår 2025

chazzie

Medlem
En av årets roligare trådar, tycker jag, så här kommer årets upplaga, väl mött!

Hur har ditt reseår 2025 varit?

TRÅDAR FRÅN TIDIGARE ÅR:

MALL

1. Hur många flygningar har du gjort?
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året?
  3. Vilka flygbolag har du flugit?
  4. Nya flygplatser besökta under året?
  5. Nya flygbolag testade under året?
  6. Nya besökta länder?
  7. Antal hotellnätter/övernattningar?
  8. Bästa hotellvistelse?
  9. Sämsta hotellvistelse?
  10. Bästa reseminnet?
  11. Sämsta reseminnet?
  12. Största överraskningen?
  13. Annat "första gången" under året?
  14. Mål för 2026?
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2025?
Bonusfrågor:

1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse?
  2. Bästa loungen?
  3. Sämsta loungen?

1. Hur många flygningar har du gjort? 7
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 13146
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Air France, KLM
  4. Nya flygplatser besökta under året? CDG (Ja, faktiskt), PTY
  5. Nya flygbolag testade under året? Air France, KLM
  6. Nya besökta länder? Panamá
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? ca15
  8. Bästa hotellvistelse? Hernö Gin Hotell, Härnösand
  9. Sämsta hotellvistelse? Inget direkt dåligt
  10. Bästa reseminnet? Kort men fantastisk resa i Panamá (även årets enda resa)
  11. Sämsta reseminnet? Bryskt stopp av trafikpolis i Panamá, lyckligtvis med god utgång.
  12. Största överraskningen? Hur långt man kan åka buss på CDG :)
  13. Annat "första gången" under året? Tekniskt sett första stegen på den Sydamerikanska kontinenten.
  14. Mål för 2026? Göra föräldrarnas långt efterlängtade Hawaii-resa så bra som möjligt.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2025? Ovan nämnda drömresor (one in the bag, one planned).
Bonusfrågor:

1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Att det finns och att man kan gå in och förkovra sig i matnyttiga och putslustiga trådar när man har en stund över.
  2. Bästa loungen? KLM Crown Lounge AMS (osäker på terminal)
  3. Sämsta loungen? Ingen direkt, SAS Business Lounges har ryckt upp sig lite i mitt tycke när de serverar någon form av varm mat också.

Svagt reseår för undertecknad som synes, en kort, men lång och väldigt eftertraktad resa dock, vilket var fantastiskt. Större delen av börsen gick i år till en ny värmepump och större delen av ledig tid gick till altanbyggen mm. på hemmaplan. Mot ett lite mustigare 2026!

1. Hur många flygningar har du gjort? 41st
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 22 600 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, KLM, Virgin Atlantic, LOT
  4. Nya flygplatser besökta under året? WAW
  5. Nya flygbolag testade under året? Virgin Atlantic, KLM
  6. Nya besökta länder? Polen
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Vet inte men ca 60 nätter
  8. Bästa hotellvistelse? You&Me Maldiverna tätt följt av Hilton Higueron Fuengerola
  9. Sämsta hotellvistelse? Inget direkt dåligt
  10. Bästa reseminnet? Vår andra tur till Maldiverna och sommrens Stockholms semester när jag blev morfar
  11. Sämsta reseminnet? Inget som sticker ut i år
  12. Största överraskningen? Inget speciellt här heller
  13. Annat "första gången" under året? Virgin Atlantic Coffin Seats inget att rekommendera direkt
  14. Mål för 2026? Besöka minst en ny Amerikansk stad troligen Boston
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2025? Magkatarr och hög puls när det inte gick att logga in efter byte av adress. Samt Diamond status i EB
Bonusfrågor:

1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? All information som finns i detta forum samt den härliga ton som oftast råder.
  2. Bästa loungen? KLM Crown Lounge 52 AMS
  3. Sämsta loungen? SAS GOT att ingen gör något med den loungen är galet
Ja det har varit ett ganska tunnt år i år men mycket annat som hänt istället för resande utanför arbetstid

1. Hur många flygningar har du gjort? 28st
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 26570
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, KLM, KE, OZ, DY, BT, LOT
  4. Nya flygplatser besökta under året? HND, NRT, VBY, HAM, PEK,
  5. Nya flygbolag testade under året? Korean Air, Asiana
  6. Nya besökta länder? Japan
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 52
  8. Bästa hotellvistelse? Hilton Tokyo
  9. Sämsta hotellvistelse? Prize by Radisson Hamburg
  10. Bästa reseminnet? Dåligt med riktigt bra resminnen i år, får bli alla goda bifteki jag åt under 3,5 vecka på Kreta i somras.
  11. Sämsta reseminnet? När en kollega bokade in oss på DY på en jobbresa, det fick han höra.
  12. Största överraskningen? Att man inte kan få fler än en alkoholhaltig dryck samtidigt på KLM...
  13. Annat "första gången" under året? Att jag snart varit grounded i 3 månader för första gången sedan pandemin.
  14. Mål för 2026? Lära sig att flyga med infant, FML.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2025? Många goda skratt och inte pga folk försöker vara roliga...
Bonusfrågor:

1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Middag med @rsimon och en barndomskompis i Tokyo!
  2. Bästa loungen? Svagt "lounge år", KLM Crown Lounge 52 får det bli!
  3. Sämsta loungen? Air China terminal 2 på PEK, det va inte deras flaggskeppslounge kan jag säga...

1. Hur många flygningar har du gjort? 21 st.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 23 144 miles.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? LOT Polish Airlines (LO), British Airways (BA), Scandinavian Airlines (SK), TUIfly Nordic (BLX), Lufthansa (LH), Austrian Airlines (OS).
  4. Nya flygplatser besökta under året? Tirana (TIA), New Orleans (MSY), Sarajevo (SJJ), Sofia (SOF).
  5. Nya flygbolag testade under året? LOT Polish Airlines (LO), Austrian Airlines (OS).
  6. Nya besökta länder? Albanien, Bosinen Hercegovina, Bulgarien.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 26 st.
  8. Bästa hotellvistelse? Hyatt Regency Sofia
  9. Sämsta hotellvistelse? Inga riktiga bottennapp i år, men Best Western on the Beach i Gulf Shores var väl något slitet.
  10. Bästa reseminnet? Bilresan genom södra Louisiana, Mississippi och Alabama
  11. Sämsta reseminnet? När det blir bussgate och loungetiden kortas ner.
  12. Största överraskningen? Att LOT Polish Airlines seglat upp som en favorit för Europaresor. Ser fram emot när de uppgraderar sina 787or, så kan jag tänka mig att testa dem för längre resor i business.
  13. Annat "första gången" under året? BA Club Suite
  14. Mål för 2026? Boka åtminstone en 2-4-1 i business (svårt nu trots flera vouchers och poäng), ny bilresa i USA, fortsätta upptäcka nya platser på Balkan
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2025? Troligen missat en del nyheter i resebranschen.
Bonusfrågor:

1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Ingen enskild
  2. Bästa loungen? British Airways Club Lounge (T5, b-gaterna).
  3. Sämsta loungen? Vitosha Aspire Lounge, Sofia flygplats (som ser ut att stänga för gott nu vid jul).

Last edited:
  1. Hur många flygningar har du gjort? 34
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 61.226
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Delta, Southwest, American, United, LOT och Spirit
  4. Nya flygplatser besökta under året? Tampa (TPA), Boston (BOS)
  5. Nya flygbolag testade under året? Spirit
  6. Nya besökta länder? Inga nya
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 35
  8. Bästa hotellvistelse? At Six
  9. Sämsta hotellvistelse? Towne Suites Boston (pga flight cancellation)
  10. Bästa reseminnet? Sommar i USA med min partner
  11. Sämsta reseminnet? Förseningar, cancellations, ändringar på en resa som kom till att ta 36 timmar ut och 28 timmar hem - tack Delta
  12. Största överraskningen? Hur urysel Spirit egentligen är :)
  13. Annat "första gången" under året? -
  14. Mål för 2026? Kryssning med Kanadensiska vänner - och flera besök hos partnern i USA
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2025? Håller med andra om många gode skratt - och inspirerande reseberättelser och råd
Bonusfrågor:

1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Att uppleva all entusiasm från alla aktiva användare och mängden av vettig information och råd. Det er mycket inspirerande.
  2. Bästa loungen? Delta Skylounge BNA
  3. Sämsta loungen? LH Gold i LHR under Wimbledon

1. Hur många flygningar har du gjort? 27 (varav 2 är kvar)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 34,187
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Delta, KLM, Air France, Scoot, (Jettime, wetlease SAS)
  4. Nya flygplatser besökta under året? CDG (yes @chazzie jag också!), SIN, SZB, BUD
  5. Nya flygbolag testade under året? Scoot, Air France
  6. Nya besökta länder? Ungern, Malaysia, Singapore
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 35-ish
  8. Bästa hotellvistelse? Conrad Marina Bay Singapore & Batu Batu Malaysia
  9. Sämsta hotellvistelse? Tyvärr Scandic Landvetter tror jag. Provade första gången och var ganska besviken på faciliteter och service.
  10. Bästa reseminnet? Singapore och Malaysia med familjen. Otroligt härligt!
  11. Sämsta reseminnet? Air France dåliga behandling av och service för min fru på CGD-SIN i C.
  12. Största överraskningen? Hur bra barnen klarade 6 timmars tidsomställning denna gång.
  13. Annat "första gången" under året? - A330-900 Neo! Massor av roliga nya upplevelser till minnesbanken. Allt som allt ett mycket bra resår!
  14. Mål för 2026? Hålla igång med roliga resor. Inte alltid lätt med småbarn men man får ta det för vad det är!
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2025? Alltid roligt att ta del av vad andra med liknande intressen har att säga. Dessutom bra råd, tips och feedback är ovärderligt. Hade inte kunnat få samma i facebookgrupper.
Bonusfrågor:

1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Tänker tyvärr välja att poängtera det dåliga. Varför väljer ägarna att hantera flytt och feedback med sån non-chalans när forumet är fyllt av kompetens som de istället skulle kunna fortsätta utveckla forumet med... Katastrof.
  2. Bästa loungen? Qantas business lounge Singapore var trevlig!
  3. Sämsta loungen? Air France schengen-lounge var ka-ta-strof!

1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Middag med @rsimon och en barndomskompis i Tokyo!
Tack för sällskap!
Min lista kommer snart inkl. sedvanliga rsimon-tillägget.

Lite bevismaterial från Ebisu i vintras:

IMG_6074.jpeg

IMG_6080.jpeg

1. Hur många flygningar har du gjort? 33
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 48000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? FR, AF, LH, QR, OU, KL, OE, SK, FA, AZ, SN, KM, U2, EN
  4. Nya flygplatser besökta under året? LYS, LPL, DOH, DUR, JNB, ZAG, SPU
  5. Nya flygbolag testade under året? QR, OU, FA, AZ, EN
  6. Nya besökta länder? Kroatien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 30+
  8. Bästa hotellvistelse? Radisson Collection Stockholm
  9. Sämsta hotellvistelse? Ett random hotell nära Rom Termini (sista minuten)
  10. Bästa reseminnet? Road trip i Sydafrika
  11. Sämsta reseminnet? Massor förseningar. Totalt 3 EU261 claim i år.
  12. Största överraskningen? Sydafrika i Juni är bättre än vad man tror
  13. Annat "första gången" under året? - Alla long haul i år är i business.
  14. Mål för 2026? Australien förhoppningvis.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2025? Inspiration att resa till Karibien när alla har bokat till SXM, PTP, FDF, BGI till höger och vänster.
Bonusfrågor:
  1. Bästa loungen? Qatar Al Mourjan på nr1 och Air France L gate på nr2
  2. Sämsta loungen? Pearl Arlanda T4 (Finns det värre?)

1. Hur många flygningar har du gjort? 42
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 32 973
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Mest SAS. Även Kenya Airways, Air France, Ryanair, Sunclass, KLM, Precision air
  4. Nya flygplatser besökta under året? Dar-Es-Salaam, Zanzibar, Nairobi
  5. Nya flygbolag testade under året? Kenya Airways
  6. Nya besökta länder? San Marino, Tanzania
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 60-70. Gav min flyglogg till Chat GPT som räknade ut antal dagar borta, därtill ett 10-tal dit jag rest med marktransport
  8. Bästa hotellvistelse? Inget som riktigt sticker ut. Många trevliga frukostar på små hotell som kanske egentligen inte är någon direkt lyx eller anmärkningsvärt, bland annat nästan högst upp på berget i San Marino
  9. Sämsta hotellvistelse? Nattklubben på gatan utanför gjorde det riktigt svårt att sova på mitt hotell i Dar-Es-Salaam
  10. Bästa reseminnet? Många fina resor; minns speciellt min Rundresa i Emilia-Romagna och San Marino
  11. Sämsta reseminnet? Inget som riktigt sticker ut. Väldigt dyrt i Köpenhamn gjorde att jag inte njöt av min långhelg lika mycket där som jag kanske borde; billigare att åka långt
  12. Största överraskningen? Första gången jag faktiskt räknade ut antalet dagar borta. Över 2 månader på hotell och därtill kanske en månad i fritidshus så är jag verkligen runt ganska mycket
  13. Annat "första gången" under året? Badade i floden Seine mitt i Paris. Första bonusresa med SkyTeam
  14. Mål för 2026? Fortsätta på stabil men hållbar nivå. Hitta en kul bonusresa
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2025? Blir påmind om kampanjer på ett bra sätt
Bonusfrågor:

1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? -
  2. Bästa loungen? Måste vara Air France lounge jag besökte på CDG. Men osäker på vilken den var.
  3. Sämsta loungen? Inrikesloungen på Zanzibar. Vilket skämt! Sunkig lokal med knappt något att äta och max en alkoholhaltig dryck. De håvar in rejält på vad de får från priority pass.

Toppen