Senaste nytt

Eurobonus julkalender 2025

1766396808105.png

Egentligen sugen på att köpa då det brukar bli en betald resa med SAS per år... men då det är max 2 presentkort för bokning och jag alltid reser med fru och två barn så skulle jag max kunna köpa 4a kort och nyttja 24 tkr....

Känns bara som det kommer bli strul och inte värt låsa upp sig.

Tidigare i natt var det max 20.000 och max 10 kort.
Dom verkar ändra reglerna rätt ordentligt under dagens gång.
Synd att man inte köpte för 20.000 inatt som man försökte göra. Å andra sidan fick man ju ingen rabatt om man försökte köpa då...
Lika förvirrat och klantigt skött som vanligt när det gäller SAS.

Edit: Ser nu att man FÅR köpa för större värde, dock max 5000:- åt gången.

Last edited:
Jag köpte presentkort kl 7:19. Fick bekräftelse och presentkorten samma minut. Dock utan 20%. Drog mail till deras guld support. Får hoppas de fixar.

Dock försvinner flexibiliteten när man köper flex biljetter med presentkort, då det är dyrare att boka om än att boka av och boka nytt, även att det inte ska vara så men där kan inte kundtjänsten förklara de säger att systemet bestämmer och inte T&C. Vidare om man avbokar med presentkort tar det tid och biljetterna man ville ha kanske inte finns kvar.

Man kan använda presentkorten till ej ombokningsbara biljetter dock synd att de begränsar till två. Lite systematiskt SAS.

För morgondagens lucka med dubbla poäng på bland annat business inom europa, visst bör det då även gälla på flighter till Finland från Sverige?

För morgondagens lucka med dubbla poäng på bland annat business inom europa, visst bör det då även gälla på flighter till Finland från Sverige?
Som jag förstod det var det alla resor inom Europa och interkontinentalt med tillägget "inte anslutningsflyg inom Skandinavien". Så rimligen bör flighter till Finland ge dubbla poäng. Jag har en resa i SAS Premium till Kalifornien inbokad under dubbla perioden, så det var en välkommen överraskning. Ännu större överraskning - när jag läser informationen från SAS igen - är att både bonuspoäng och nivåpoäng dubblas! Det blir 12 000 extra nivåpoäng för den resan.

Last edited:
Jag som bokade en resa igår utan att tänka på att det kanske dyker upp något i julkalendern. Gäller det på redan bokade? Reseperioden är inom villkoren.

Toppen