Exakt samma för mig, fast jag märkte att dom flesta inlägg var från 8 dec och idag är den 18dec. Så tyckte det var märkligt, då hittade jag en tråd att forumet har bytt plats.Utmaningen var nog att det a) gått ut olika budskap, b) bara informerats i en tråd i forumet och att c) en kopia av forumet ligger kvar på den gamla adressen.
Så här var det för mig:
Kom tillbaka till forumet efter 2-4 inaktiva dagar och under just den tiden hade denna tråden skapats och forumet flyttats. Dvs det som står här var såklart okänt för mig.
• Går in via bokmärke (dvs bc.com), ser att sajten har nytt utseende men att all struktur är där, prövar att logga in. Misslyckas. Första reaktion är att begära nytt lösenord, men det fungerar inte.
• Tänker att jag kanske kommit in mitt i flytten alt. annat tekniskt underhåll, så jag avvaktar och prövar sedan ett par gånger till på bc.com.
• Efter en dag tänker jag att OK, det kanske är flyttat, testar då på den adress jag kan minnas att det pratats om, dvs bc.se Den gör redirect till bc.com, tillbaka till samma döda sajt.
• Testar även det ett par gånger. ger sedan upp. Tänker att det kanske kommer ett mail om var/hur sajten nu kan nås.
• Kommer inget mail, jag struntar i det.
• Först idag, när en kompis mailar privat och jag ser att det talas om first-class.com googlar jag det och hamnar på denna tråden och då kan logga in.
Låt gå för att flytten var lite ad-hoc och att de varken kunde ge ett exakt datum, lägga redirects eller lägga ut info site-wide (banners, take-over osv), men om det är av yttersta vikt att alla fortsatt har tillgång till sajten kanske de kunde ha mailat ut via medlems-registret.
Skulle varit bra med något pinnat inlägg eller ännu bättre, automatiskt redirect