matstatman
Medlem
Nu har jag inte helt koll, men har man sålt personuppgifter eller bara foruminlägg? I vilket fall så faller båda under diverse eu-lagar. Var kan man hitta information om köpet?
Har väl inte sålt något av dom. Man har sålt domännamnet och sedan flyttat forumet hit istället. Till ett annat domännamn man ägde. Dina foruminlägg och uppgifter hanteras av samma part som tidigare.Nu har jag inte helt koll, men har man sålt personuppgifter eller bara foruminlägg? I vilket fall så faller båda under diverse eu-lagar. Var kan man hitta information om köpet?
Eftersom både foruminlägg och mitt användarnamn finns på det sålda domännamnet så är det rimligt att anta att de har sålt dom.Har väl inte sålt något av dom. Man har sålt domännamnet och sedan flyttat forumet hit istället. Till ett annat domännamn man ägde. Dina foruminlägg och uppgifter hanteras av samma part som tidigare.
Det går ju även att tänka sig att köparen ännu inte pekat om DNS-posterna till sina egna servrar. Men ganska märkligt hanterad migrering generellt sett.Eftersom både foruminlägg och mitt användarnamn finns på det sålda domännamnet så är det rimligt att anta att de har sålt dom.
Nej ett domännamn är bara rätten att låta ett visst namn peka på ens datorer. När det säljs följer ingen data med från de system som namnet tidigare pekade på.Eftersom både foruminlägg och mitt användarnamn finns på det sålda domännamnet
Menar du via appen Tapatalk eller via en webbläsare på mobilen?Kommer inte in via mobilen. Är det så för alla eller?
Ser du inte inläggen på businessclass.com/forum? Det är mer än bara domännamnet!Nej ett domännamn är bara rätten att låta ett visst namn peka på ens datorer. När det säljs följer ingen data med från de system som namnet tidigare pekade på.
Att domännamnet pekar på en viss webbserver betyder inte per automatik att webbservern ägs av samma individ som äger domännamnet. Jag äger t.ex. några domännamn som jag inte använder aktivt (än), de har jag pekat till servrar som hostar andra tjänster just nu, för att jag gillar de andra tjänsterna och gärna driver trafik dit. Det betyder inte att jag kommer åt någon som helst data på de tjänsternas webbservrar.Ser du inte inläggen på businessclass.com/forum? Det är mer än bara domännamnet!
Nej ett domännamn är bara rätten att låta ett visst namn peka på ens datorer. När det säljs följer ingen data med från de system som namnet tidigare pekade på.